Tjaaa,
Undrar vad/hur man gör för att få bort "onödiga" ljud ur cs.
som t.ex. de_aztec regn och åsk ljudet permanent?
vill ha kvar alla andra ljud som steps,bomb,skott,sprays osv.
Vore tacksam för svar.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Det du blir av med körkortet under en tid (tex 1 månad) när du inte har uppkörningstid skulle under din uppkörningstid resultera till att du får det permanent indraget och får göra om allt.
Det som INTE drar in ditt körkort efter din uppkörningstid drar heller inte in det under uppkörningstiden? Så har jag fattat det iaf!
Reglerna brukar se ut så här vid hastighetsbrott, 20km/h över 30skylt ryker kortet, allt under är bara böter, vid 40skyltar och uppåt så är det 30km/h, så i din situation så får du endast böter. Lyssna inte på något annat.
Hoppar in här.
Har snart haft mitt körkort i 2 år.
Jag åkte fast för fortkörning efter jag har haft mitt körkort i 2-3 månader på 2400 kronor, men fick behålla mitt körkort.
Händer något med prövotiden då? Skjuts upp tex.
#0 Dålig jämförelse du kör med. 3 km/h straffar dom nog dig inte för.
När jag åkte fast på 70 väg mätte dom upp mig i 90 fast jag låg i 96. Dom drar av några km/h.
Åker du tex 34-36 på 30 väg kan du t.om. bli av med körkortet.
Efter min böter på 2400 kr har jag inte råd med någonting nu för tiden, jag kör som en gammal kärring. Ligger 89 på 90 väg. 119 på 120 väg osv. Livrädd
#13 Finns en gata där det är 30km/h där det är oerhört trafikerat varje morgon/när folk ska hem.
Har 3 kompisar som blivit av med körkortet då dom legat mellan 35-40 på 30 väg, i prövotiden.
EDIT, det är just när det gäller 30. Dom är extremt hårda på det, ligger du 5-6 km/h för snabbt under prövotiden så blir du av med det. Har du ej prövotid så åker du på en rejält onödig böter.
Min mors kompis, samma ställe som mina kära vänner åkte på. Hon åkte i 37 på 30 sträckan och fick böta dryga 2-3 tusen.
#14 Är du helt 100 på att dem låg i 35-40 kmh och blev av med sitt körkort pga en ynka överträdelse på 5-10 kmh? Låter orimligt då jag vet att du endast skall bli av med det om du ligger i 50~, och du skrev ju själv att dem drar av ett par kmh så det låter ju jävligt konstigt att dina vänner blir av med körkortet när dom ligger i 35 kmh på en 30 sträcka när polisen drar av ca 3 kmh.
Jag fick böter på 4000 samt av med körkortet för flera år sen när jag var dum och körde i över 50 kmh på en 30 sträcka med provötiden. Men vad jag vet så ska man inte bli av med kortet om du kör under 50 kmh på en 30 väg, däremot ska du ju givetvis få böter.
Men dom har kanske blivit hårdare då jag fick böter på närmare 2000 för inte så länge sedan när dem mätte upp mig i 117 kmh på en 110 väg.. lol
När du har prövotid (2 år) så är allt som vanligt med böter etc! Förutom att när du väl blir av med de så måste du ta om det helt från början!
Prövotiden står sig dock från första gången du tog körkortet och börjar då alltså inte om!
#15 Just det med 30 sträckor så sker det så mycket otäcka olycker. Men det var så det ligger till, jag kan ha fel. Men dom blev av med körkortet iaf.
Jag själv åkte och fiskörde med min fars prius på en 70 väg en lördag morgon mitt ute på landet.
Jag låg i dryga 115, en polare skrek "där borta står en polis, bromsa" Men jag tänkte direkt, det är redan kört, och jag bromsade knappt.
Kom fram, "det där gick för fort" lyckligt så mätte dom upp mig i 90km/h på 70väg, fick böter på 2400 kronor, men fick behålla mitt kort. Hade haft mitt i 2-3 månader.
Har en kompis till mig som blev förföljd av en civilare på motorvägen mot Stockholm i 170km/h.
Han fick prata med polisen i dryga 40 minuter, polisen frågade om han behövde sitt körkort i sitt arbete, och det behövde han självklart (jobbar som rörmokare).. Han fick INGEN BÖTER, bara en "extrem varning" att nästa gång rycker kortet och du får extrem böter.
Då var jag riktigt förbannad då jag satt i baksätet och jag åkte på 2400kr för min böter, och han fick ingenting och låg i 170km/h.
Han kör fortfarande som ett stort anu*
#17 Jo jag vet, och jag håller med om att man ska köra i 30 där det är 30, där det är 50 får man gärna ligga i 60 (om det är breda vägar osv) enligt mig och sen på 90+ vägar får du gärna ligga 20 kmh över hastighetsgränsen om du nu känner för det. Men till saken, förstår endå inte hur man skulle kunna bli av med körkortet när man ligger i ynka 35-40 kmh på en 30 väg.
Anledningen att du fick behålla ditt kort när dom mätte upp dig på 70 vägen i 90 kmh var att du endast körde i 20kmh för fort på den vägen, vad jag vet så skulle du bli av med det om dom hade mätt upp dig i 100~.
Dvs, om du kör 20 kmh för fort på 30 väg blir du av med kortet, och om du kör över 30 kmh för fort på övrig väg blir du av med kortet. Så fungerar det i princip, sen drar ju polisen oftast av ett par kmh, men jag försöker iallafall hålla mig till dessa mått.
#7 Var någonstans skrev jag att han skulle tappa körkortet? Jag skrev att där folk som haft sitt körkort ett bra tag bara tappar sitt körkort i 3 månader medans andra som inte haft sin prövotid än som är på 5 år nu 2013 tappar det helt och måste göra om körkortet.
#18 Självfallet. Jag kunde säkert bromsat ner utan problem till 80, men jag hade inga linser, såg inte polisen. Jag tänkte direkt, det är kört, helvete också. Så jag nuddade knappt bromsen. Då låg jag faktiskt i dryga 115km/h. Men lyckades motorbromsa och dom mätte mig i 90.
Får jag syn på polisen IDAG, och jag vet att jag kör för fort, då kommer jag ställa mig på bromsen.
#20 Så är det ju, samma sak var det för mig då jag i princip precis tagit mitt körkort och körde över 50 kmh på en 30 väg, såg polisen men reagerade ej för det blev en "chock" och jag visste att jag var körd.
Däremot idag så hinner jag se polisen samt bromsa, dessutom så lär man sig ungefär vart dom står och har poliskontroll.
det är en en myt att det skulle vara hårdare under prövotid, du blir bedömd som en förare som haft sitt körkort i 10 år men om du väl blir av med körkortet så tappar du körkort, får böter och får göra om ALLT.
har hört så många påstå att du kan bli av med körkortet om man kör t.ex. 15 km/h för fort på en 90-väg, osv.
t.ex. #14 som påstår att man blir av med körkortet om man kör 35 på en 30-väg under prövotiden.. bull
Körde 57km/h på 50-väg fick 2000kr, åker man fast 2 gånger ryker körkortet. Dock har jag en fundering om jag nu blir tagen en gång till, har funderat på att fråga dem vilka bevis som finns förutom fastkameran som jag anser inte är nog bevis då det ej finns bildmaterial på att det är just jag som kör! :)
Det har jag också alltid undrat över. Är det 30km/h över t.ex 70 kortet åker? Så jag kan köra lugnt i 90km/h på mätarna (visar alltid lite mer) på 70väg? Hatar Essingeleden som är 70km/h.
Google is your friend.
Dock står det inte hurvida detta gäller vid prövotid, men JAG tolkar det som att "Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen" också innefattar just prövotiden.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Skrivet med min Android-mobil
Det som INTE drar in ditt körkort efter din uppkörningstid drar heller inte in det under uppkörningstiden? Så har jag fattat det iaf!
#3 Inte enligt hans situation.
Reglerna brukar se ut så här vid hastighetsbrott, 20km/h över 30skylt ryker kortet, allt under är bara böter, vid 40skyltar och uppåt så är det 30km/h, så i din situation så får du endast böter. Lyssna inte på något annat.
50 70 90 osv osv 31 kmh över
vet inte riktigt hur det är med dessa nya äckliga 40 och 60 skyltar dock.
Har snart haft mitt körkort i 2 år.
Jag åkte fast för fortkörning efter jag har haft mitt körkort i 2-3 månader på 2400 kronor, men fick behålla mitt körkort.
Händer något med prövotiden då? Skjuts upp tex.
#0 Dålig jämförelse du kör med. 3 km/h straffar dom nog dig inte för.
När jag åkte fast på 70 väg mätte dom upp mig i 90 fast jag låg i 96. Dom drar av några km/h.
Åker du tex 34-36 på 30 väg kan du t.om. bli av med körkortet.
Efter min böter på 2400 kr har jag inte råd med någonting nu för tiden, jag kör som en gammal kärring. Ligger 89 på 90 väg. 119 på 120 väg osv. Livrädd
Nej, det händer ingenting.
Har 3 kompisar som blivit av med körkortet då dom legat mellan 35-40 på 30 väg, i prövotiden.
EDIT, det är just när det gäller 30. Dom är extremt hårda på det, ligger du 5-6 km/h för snabbt under prövotiden så blir du av med det. Har du ej prövotid så åker du på en rejält onödig böter.
Min mors kompis, samma ställe som mina kära vänner åkte på. Hon åkte i 37 på 30 sträckan och fick böta dryga 2-3 tusen.
Jag fick böter på 4000 samt av med körkortet för flera år sen när jag var dum och körde i över 50 kmh på en 30 sträcka med provötiden. Men vad jag vet så ska man inte bli av med kortet om du kör under 50 kmh på en 30 väg, däremot ska du ju givetvis få böter.
Men dom har kanske blivit hårdare då jag fick böter på närmare 2000 för inte så länge sedan när dem mätte upp mig i 117 kmh på en 110 väg.. lol
Prövotiden står sig dock från första gången du tog körkortet och börjar då alltså inte om!
Jag själv åkte och fiskörde med min fars prius på en 70 väg en lördag morgon mitt ute på landet.
Jag låg i dryga 115, en polare skrek "där borta står en polis, bromsa" Men jag tänkte direkt, det är redan kört, och jag bromsade knappt.
Kom fram, "det där gick för fort" lyckligt så mätte dom upp mig i 90km/h på 70väg, fick böter på 2400 kronor, men fick behålla mitt kort. Hade haft mitt i 2-3 månader.
Har en kompis till mig som blev förföljd av en civilare på motorvägen mot Stockholm i 170km/h.
Han fick prata med polisen i dryga 40 minuter, polisen frågade om han behövde sitt körkort i sitt arbete, och det behövde han självklart (jobbar som rörmokare).. Han fick INGEN BÖTER, bara en "extrem varning" att nästa gång rycker kortet och du får extrem böter.
Då var jag riktigt förbannad då jag satt i baksätet och jag åkte på 2400kr för min böter, och han fick ingenting och låg i 170km/h.
Han kör fortfarande som ett stort anu*
Anledningen att du fick behålla ditt kort när dom mätte upp dig på 70 vägen i 90 kmh var att du endast körde i 20kmh för fort på den vägen, vad jag vet så skulle du bli av med det om dom hade mätt upp dig i 100~.
Dvs, om du kör 20 kmh för fort på 30 väg blir du av med kortet, och om du kör över 30 kmh för fort på övrig väg blir du av med kortet. Så fungerar det i princip, sen drar ju polisen oftast av ett par kmh, men jag försöker iallafall hålla mig till dessa mått.
Får jag syn på polisen IDAG, och jag vet att jag kör för fort, då kommer jag ställa mig på bromsen.
Jag var alldeles för oerfaren just då. Tyvärr
Däremot idag så hinner jag se polisen samt bromsa, dessutom så lär man sig ungefär vart dom står och har poliskontroll.
<70 räcker det att bara köra 20 km/h
Två års prövotid.
har hört så många påstå att du kan bli av med körkortet om man kör t.ex. 15 km/h för fort på en 90-väg, osv.
t.ex. #14 som påstår att man blir av med körkortet om man kör 35 på en 30-väg under prövotiden.. bull
Skrivet med min iPhone
Google is your friend.
Dock står det inte hurvida detta gäller vid prövotid, men JAG tolkar det som att "Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen" också innefattar just prövotiden.