hej jag köpte ny mus idag, en mx518 och har lite problem med den. Jag hade en 3.0a innan och den var bra. MEn nu till problemet, behöver man installera drivrutinerna till musen eller kan man spela utan? 400, 800, eller 1800 dpi. Du får gärna lägga en kommentar vilken dpi du spelar med samt sens i cs. Sen går det inte o bursta så bra med den som 3.0an men det kanske är så i början?
kör utan drivrutiner, känns som om det blir mindre negativ acceleration utan drivisar dock så får du byta dpi varje gång du startar datorn då den alltid står på 800 efter reboot och att du förlorar vissa speciella funktioner som e crap.
Kör med 400 dpi för minsta möjliga negativ acc (du måste trycka på knappen precis under scrollen efter varje reboot för att minska dpi). Det ska va samma sens som 3.0an om du kör med 400dpi men kan kännas som högre om du kör med relativt låg sens med 3.0 eftersom 3.0 har rätt så hög negativ acceleration vilket gör att det känns som lägre sens än va det egentligen är när du drar rätt så snabbt, så du kanske kan behöva att sänka sensen.
Så kör med 400dpi utan drivrutiner
puss <3
akta dig för att pajja 518's musknapp bara, min är lite seg osv så det blir trögt att dutta =)
Kör alltid på max dpi och lägre sens i cs/win för bästa prestanda btw.