1
tankar kring CS2
Postat av zNt den 13 Maj 2004, 14:17
69 kommentarer · 80 träffar
Jag tänkte dela med mig med lite tankar som började fara runt när jag såg CS source filmen. Ifall vi börjar med första sekvensen där terroristerna springer i vattnet, för mig ser det ut som att de är snabbare än i nuläget. Är det någon annan som tycker det också eller är det bara en illusion av att kameran rör sig mot dem samtidigt som de rör sig framåt?
Det andra jag tyckte var lite konstigt var att även när terroristerna gick långsamt i vattnet så gjordes det vattenringar som antagligen låter. Är det då omöjligt att smyga i vattnet nu och skulle det här kunna hända på andra ytor också där det kan tänkas att det lagts till en effekt?
Tredje saken som skulle kunna vara ändrad är om spelarmodellerna räknas som en solid form efter man dött. Anledningen till att CT spelaren ramlar från bron när han dör är för att det nu finns en fysikmotor och då är frågan ifall gubbarna nu kommer räknas till fasta objekt när dem dör. Det skulle inte göra en så stor skillnad på t.ex. aztec men på en bana som använder sig av dörrar skulle det kunna bli grymt irriterande ifall en gubbe dog vid en dörr och på det viset blockar av hela stället. Samma sak skulle kunna hända uppe vid balkongen på inferno ifall någon skulle dö där.
Till sist tycker jag att flytta CS till HL2 motorn måste vara det absolut smartaste man kan göra. Det mest spännande är inte grafiken ifall ni frågar mig utan att det nu kommer att finnas flyttbara objekt. Mot slutet i filmen kastas det en handgranat som träffar ett par tunnor så de flyger. Nu kommer man alltså kunna använda sig av sin omgivning för att besegra motståndaren. Redan idag sitter folk och lär sig på exakt vilken pixel de ska skuta på och då kan man tänka sig alla möjligheter när spelare kommer att kunna flytta olika objekt.
Så vad tror ni om CS source eller de tankar jag har?
Det andra jag tyckte var lite konstigt var att även när terroristerna gick långsamt i vattnet så gjordes det vattenringar som antagligen låter. Är det då omöjligt att smyga i vattnet nu och skulle det här kunna hända på andra ytor också där det kan tänkas att det lagts till en effekt?
Tredje saken som skulle kunna vara ändrad är om spelarmodellerna räknas som en solid form efter man dött. Anledningen till att CT spelaren ramlar från bron när han dör är för att det nu finns en fysikmotor och då är frågan ifall gubbarna nu kommer räknas till fasta objekt när dem dör. Det skulle inte göra en så stor skillnad på t.ex. aztec men på en bana som använder sig av dörrar skulle det kunna bli grymt irriterande ifall en gubbe dog vid en dörr och på det viset blockar av hela stället. Samma sak skulle kunna hända uppe vid balkongen på inferno ifall någon skulle dö där.
Till sist tycker jag att flytta CS till HL2 motorn måste vara det absolut smartaste man kan göra. Det mest spännande är inte grafiken ifall ni frågar mig utan att det nu kommer att finnas flyttbara objekt. Mot slutet i filmen kastas det en handgranat som träffar ett par tunnor så de flyger. Nu kommer man alltså kunna använda sig av sin omgivning för att besegra motståndaren. Redan idag sitter folk och lär sig på exakt vilken pixel de ska skuta på och då kan man tänka sig alla möjligheter när spelare kommer att kunna flytta olika objekt.
Så vad tror ni om CS source eller de tankar jag har?










