Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Slösar man bort sitt liv framför datorn?

Postat av Ant1on den 28 April 2004, 06:14
171 kommentarer · 1 593 träffar
Sitter här med ett kallt glas cola och cs abstinens. Då jag just formaterat datorn och det är 2 timmar kvar tills nerladdningen av steam, så jag tänkte jag att jag skulle skriva lite isstälet:)
Jag menar det vanliga man får höra som cs gamer och inbiten datafantast är ju det klassiska gnället från familj och vänner "man ser dig aldrig numera" "du bara sitter där inne vid datorn" "Gör något vettigt isstälet" Detta är väl något dom flesta upplevt. Men när vi hör detta sätts ju våran försvarsmekanism direkt igång "det är ju vårt fritidsintresse" "det är ju som vilken annan sport som helst" "hade jag ägnade den tiden jag ägnar framför datorn till att spela fotboll hade du fan inte klagat" hoppas ni följer min röda tråd:) och visst det stämmer till en viss del men ett stort MEN.

Jag vet inte personligen hur mycket ni sitter framför datorn men vi tar mig som exempel. När jag har lov så kan väl en dag se ut ungefär såhär

Jag vaknar runt 3 tiden på dagen , går upp äter kanske lite frukost sätter mig vid datorn och pratar med folk på mirc. Sen när det börjar bli kväll runt sådär 8 snåret så börjar jag gibba cs , och det gör jag fram tills morgenen ungefär (05.00 typ) och så fortsätter det så . Vi kan alla vara överens om att det knappast kan kallas ett roligt liv :) Men problemet är att jag tycker det , eller iallfall inbillar mig att tycka det. Nu kommer min poäng , vi alla gamers som sitter vid datorn och pratar, spelar och har "kul" förvrängar hur verkligheten egentligen ser ut. Vänskapskretsen som man "umgås" med är dom man spelar och pratar med på mirc , och den värld utanför är den man besöker lite då och då i måttliga doser. Om man tittar tebax på åren när man började bli dator/cs beroende och tänker på hur mycket som har förändrats, man är ute mindre , man har mindre vänner, man har sämre kontakt med nära och kära. Sen kan man tänka på det ur en annan synvinkel , om man nu skulle jämföra det med tex fotboll. Om man tänker på fotboll så kommer man å tänka på fotbolls proffs eller folk som spelar för att det är kul och visst , det är ett community inom fotboll oxå men vågar faktist säga att communityn runt counterstrike och data är kanske inte större men otroligt mycket intimare om ni förstår vad jag menar, cs och data kan bli ens liv och uppta 24/7 av så väldigt många människors liv och det kan inte fotboll eller nån annan "sport"

Sen om jag tänker lite på varför jag lirar cs så kommer dessa tankar upp i mig , jag tycker det är roligt ... och jag skulle tycka det vore skitkul att bli lika duktig som proffsen och tjäna pengar osv . Dom tankarna har väl dom flesta haft men om nu dessa "drömmar" skulle slå in är det något att sträva efter ? och då chansen att lyckas är minimal så spelar ju faktist dom flesta bara för att det är kul. Är inte att det att slösa bort sin ungdom? När ett sådant fritidsintresse blir nått som tar upp hela ens verklighet . Om jag leva om min ungdom så skulle jag aldrig börjat lira cs utan isstälet hållt fast vad som egentligen betyder nånting här i livet , vänner och familjen. jag vill tro att livet vill mer med oss än att vi ska sitta framför en datorskärm eller?

tack för mig
Föregående tråd
Nästa tråd

171 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 171 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..