Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En tanke

Postat av tankarn den 28 April 2004, 06:40
22 kommentarer · 173 träffar
Om man tänker efter så är chansen att jag skulle komma till världen 1 på miljonen om inte mer. Om en endaste människa för 20 år sedan eller 1000 år eller 5000 år sedan skulle ha gjort en sak annorlunda så skulle jag inte ha funnits. Så då kan man tänka på att alla hämskheter som har inträffat under alla år jorden har funnits, om inte det hade hänt så hade inte vissa människor funnits, visst hade det funnits människor ändå men inte de samma som finns idag. Så där kanske vi har svaret många ställer sig..Varför?? På annat sätt hade inte vissa mäniskor träffats och fått sin son eller dotter. Så vi kanske inte ska se tillbaka och önska att historien såg annorlunda ut. En fluga eller ett sandkorn idag kan spela roll om han eller hon kommer att födas till världen om två tusen år. Den människa som föds då kanske kommer spela in en stor roll för hela männskligheten, så då kan man även undra, jorden kanske hade sätt två Einstein två Sokrates eller två hitler om inte en människa i babylon för tre tusen år sedan hade tagigt en promenad längst stranden just den tiden han eller hon gjorde. Så ödets makt är nog den största som finns. Så varje sak du gör, även den minsta bagatellen ändrar din framtid. Så framtiden är det mest relativa som finns. Den är i konstant förändring. För varje handling öppnas tusen dörrar till framtiden. Så vi kan säga att alla vi som lever på denna planet idag har kommit till på ett ytterst litet bananskal. Så då kan man tänka på alla som inte har föds om jag får uttrycka mig så. Så var glad att du är du, du vet inte vad eller vem du har att tacka, säkert flera tusen och åter tusen saker att tacka för din existens.

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..