Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jakten på snabba pengar förstör scenen?

Postat av xhosa_ den 22 Februari 2006, 15:34
9 kommentarer · 129 träffar
Jag har länge funderat , tjatat och gnatat om detta som jag kommer att ta upp nu.

"Svenska Speedlink hade dock inte hittat igen formen efter deras flopp på shgOpen i helgen och gick som förlorare ur matchen. Tyskarna kunde vinna matchen med 21-9 efter en stark första halvlek. Detta skickar Mousesports till slutspel i CSCL mot ett ännu okänt lag.

Mousesports vs. Speedlink 21-9 (13-2, 8-7)"

Skriver TTL i en nyhet här på fragbite.

Vad kan vi då läsa i kommentarerna under? Jo, detta bland annat;

#19 Cyb ©

Old school

2006-02-21 23:24

snart lägger väll speedlink ner ><

#20 nKLT-

2006-02-21 23:26

Speed-Link lägger ner inom en månad förhoppningsvis

#31 Gosu

2006-02-21 23:54

speedlink kommer inte vinna nåt mer..face it.. snart kommer nerläggningen

Bara för att ta några exempel.

Varför kommer dessa träliga kommentarer upp då? Ja du, vi har väl helt enkelt blivit vana vid att lagen försvinner när dem stöter på motgångar. Det är enklare att glida tillbaka nedför backen istället för att lirka upp bromsen och försöka att gasa på uppför.

Lag läggs ned och lag startas med mer eller mindre samma spelare åter igen. Varför är det såhär? Jo, för att vad vi talar om är killar i åldern 17-25år som helt plötsligt får chansen att tjäna pengar på något som det tycker är det roligaste i världen. Organisationerna ser en chans att tjäna pengar på spelarna ( För det är inte välgöranhet vi talar om det vill jag lova ). Och när framgångarna uteblir så drar sig självklart organisationerna ur och betalar inte längre resor, evenemangsavgifter och annat som det kostar att åka på tex. CPL och andra evenemang. Lagen splittras och spelarna sätter sig och förstör talangen genom att spela på CheatBase...

Fortstätter det såhär så kommer i alla fall jag ( och jag tror att jag kan tala för andra också som har ett intresse i att följa våra svenska storlag ) att tröttna. När man hela tiden ska lära sig att "älska" nya konstulationer utav spelare och ivrigt söka efter HLTV adresser och nyheter om vad som hände i just den matchen som laget spelade bara för att varje gång endast se varumärket i organisations namnet men inte det som den faktiskt innehåller så blir det ganska....tråkigt.

Jag vet inte om det bara är jag som funderat på det om de faktiskt inte är så att organisationerna skiter i dem som spelar för dem utan bara vill få sig ett snabbt uppsving. Se bara på fnatic som funnits väldigt länge, men hur många kännde till den innom cs-scenen tills magix och megaton mfl. spelade där? Och när resultaten dalade tog man in zaffe och jag kan LOVA att fnatics hemsida fick åtminstonde 25000 extra träffar i samband med detta, något som säkert deras sponsorer var väldigt nöjda med.

För det är ju det som Counter-Strike handlar om idag, om exponering och om att synas för att göra så mycket stålar som möjligt. Ingen vill längre spela en onlineliga som FBL om det inte finns priser att vinna, ingen spelar längre för att det är roligt.

Helt natruligt kan tyckas, men vad som krävs tror i alla fall jag är kontunitet. Något som bara NiP lyckats med på den senaste tiden kan i alla fall jag tycka. Och där har vi det igen, varför kan NiP "misslyckas" och ändå fortsätta? Jo, dem har HeatoN. HeatoN är för Counter-Strike samma sak som vad fatal1ty är för e-sporten i USA. Intel, Nvidias, Sennheiser , you name it;s drömm. Någon som alla talar om.....

Så, är allt detta utav ondo? Självklart inte. Vi vill alla att E-sporten ska nå nya höjder i både kvalitet och acceptans. Men jag tror att det gäller att skynnda långsammt och inte bara prischecken som vilar på bordet 250 meter bort.....

Jag är i alla fall en sådan som skulle stötta mitt lag även om det gick dåligt. Tyvärr gäller det nog inte denna målgruppen som organisationerna vill nå med sina budskap. Vinner inte killarna så kommer ingen villja ha deras möss = inga kunder. Bäst att vi tar in vesslan, han gillar ju alla.......

Och nej, jag har inte mvh i svenska.

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..