Hej!
Idag har jag monterat mitt andra 7970 kort och har provat det i olika spel. Det spelet som jag spelar mest är Battlefield 4.
I BF4 så ligger jag runt 70fps oavsett grafikinställningar. Detta problemet har jag inte om jag endast använder mig utav ett kort. Något jag märkte var att gpu-usage ligger på runt 5% med ett av korten medan det andra kortet ligger på högre värden. Detta får jag endast i BF4 av de spelen som jag har testat. Däremot så märker jag ingen prestanda ökning i de andra spelen.
Har prövat att ta bort alla drivrutiner med Driver Sweeper och installera de nyaste.
Min setup:
i5 2500k @ 4,5GHz
7970 CF @ 955MHz, 1375MHz
ASRock Z68 Extreme3 Gen3
8GB RAM
Corsair TX 750W V2 80+ Bronze
Något jag kommer ihåg som jag märkte då jag monterade mitt kort var att, jag använder mig utav en 6pin-8pin adapter
och som ni ser på bilden nedan så är det metall"ringar" inuti det ena huvudet (exempel, det som är markerat med rött). Det fattades en sådan "ring" i ett av mina hål, tror ni att det kan vara orsaken till problemet? Om det inte möjligtvis är ett av problem/problemet, vad tror ni att problemet kan uppstå av?
http://i.imgur.com/QtGcmgi.jpg
Stor uppskattning till alla kommentarer!
Tack!