Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skumma fps drop

Postat av zarw! den 27 Maj 2013, 18:05
3 kommentarer · 423 träffar
Hallu, av nån konstig anledning får jag fps dropp när det är mycket spelare inblandat i bilden.
Jag har en helt okej dator, den får 7.9 på system rating så känns som att den borde klara 1.6 flytande.

Tror jag har hittat lösningen men förstår inte riktigt hur man fixar det.
Lösningen är skriven av lurppis och vad jag inte förstår är hur man ändrar
"the preferred gfx processor to nvidia"

Har inget sådant alternativ i min nvidia control panel..

Skulle uppskatta ifall någon vet vad han menar.

Här är hans guide på hur man löser de:

"cs is no longer recognized as a game so it's being run on the onboard video card and your fps sucks as a result.

"you need to add hl.exe as a game in nvidia control panel's program settings, and change the preferred gfx processor to nvidia. if like for me, it's blocked, you need to use nvidia inspector ( http://www7.zippyshare.com/v/9 3516335/file.html ) to fix it.

"after adding hl.exe, load up nvidia inspector and click on the driver settings button in the middle of the program, next to your driver version.

"find half life from the drop down menu, scroll down to "enable application optimus option" and set it to "SHIM_RENDERING_MODE_ENABLE" and click apply settings.

"open up nvidia control panel again (you have to close it or it will stay greyed out), change it to nvidia, click apply. for me this reverted the setting and made it greyed out again, but once i re-did the fix on nvidia inspector, it stayed as nvidia and my fps issues were fixed."

Tack på förhand.
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar