Tjennaaa!
Fick en ny router i början av veckan, morsan sa att vi skulle få snabbare internet genom den på fredag(idag). Så jag kopplade in den i början av veckan o lirade cs. Pingade som vanligt ~20.
Men idag när den nya hastigheten har kommit så har pingen ökat till ~40?! Förstår inte hur..
Har en Thomson TG789vn om det skulle vara till hjälp.
Mvh
Förresten, om du lirar wow så kan du säga hejdå till det.
#3 nej det har vi icke
Men okej, kanske gäller ändå. Tänkte att du kunde ringa och kolla med operatören. Jag VET att de inte bryr sig över huvud taget om ping, och 40 i ping är ändå rätt okej.
Däremot kan det vara så att om du bytt hastighet har de även bytt lite configurationer för dig. De kan ha ett pingfilter för den här hastigheten som du inte hade på den gamla.
Ring och fråga om de har det och att du vill ligga på profilen med bättre ping (men i deras ögon lite instabilare). Så kan du prova.
Ring inte och gnäll på operatören om att du har dålig ping, ring och fråga en ärlig fråga så kommer du förhoppningsvis få ett bra svar tillbaka.
Men jag löste det hela genom att gå in i routern och stänga av UPnP vilket är konstigt eftersom att den ska hjälpa in stjälpa. :)
#8 UPnP har inget med pingen att göra dock. fick STEAM validation rejected förut i diverse steam spel, stängde av UPnP så försvann de :P