Mystisk person vid dörren
Hej!
Jag och min polare sitter i hallen där jag har datorn, och kollar runt lite här på FB...
Sen ser vi att någon försöker att öppna dörren, vi ser hur handtaget börjar dras neråt, fast det var låst som tur var.
Efter några sekunder gick min kompis och kollade genom ett sånt här kikhål som de flesta lägenheter har, fast ingen var där..
Vi hörde också att dörren in till huset öppnades och stängdes fort som fan, fast vi hann inte till fönstret innan personen var borta, ingen var där.
Vi har hämtat några redskap som vi kan använda vid ett eventuellt återförsök till att komma in i lägenheten, jag har ett basebollträ och min polare har 2 stycken trumpinnar som han kan slå med..
Vi är rädda som fan nu, tänk om någon försöker igen, man vet ju aldrig om det kunde ha varit en mördare, inbrottstjuv eller något helt random..
----
Vad kan vi göra för att ta ner våran rädsla? Fan min polare kommer inte att våga åka hem senare ikväll pga denna händelse..
----
Edits kommer senare om det har hänt något...
Tyckte det var onödigt att springa efter om det nu var en tjuv var han kanske också beväpnad.
Hände inget mer efter det.
" fast det var låst som tur var"
"Sen ser vi att någon försöker att öppna dörren, vi ser hur handtaget börjar dras neråt, fast det var låst som tur var"
sen så skrev han:
"Vi hörde också att dörren in till huset öppnades och stängdes fort som fan"
#16 har rätt, jag bor i lägenhet och jag nämnde t.o.m ordet lägenhet i texten, men det kanske var lite otydligt att jag bodde i en #15
Btw min kompis vågade gå hem och jag fick reda på att mannen känt på fler dörrar i de andra trappuppgångarna i huset. Han hade gått in till en granne, men han gick ut igen. Det var någon jugoslav som virrat bort sig och pratade om ngn annelie berättade min granne.