Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#13 har det.
Om dom gjorde det lagligt att ladda ner skulle jag absolut inte ha nåt emot ipred.
Btw, argument för att legalisera nedladdning:
När ipred går igenom kommer anonymiteten bli ännu viktigare och teknik kommer att utvecklas så att det blir i princip omöjligt att spåra folk och nedladdningen kommer alltså fortsätta och dessutom kommer pedofiler utan problem kunna dela med sig av all möjlig barnporr helt fritt. Skulle det istället legaliseras skulle det inte finnas ett behov av anonymitet utom för just dessa pedofiler men då skulle det inte längre bara halva jordens befolkning som försökte utveckla teknik för detta utan istället bara dessa sjuka som pedofiler som antipiratbyrån vill ska gå fria och alltså skulle dessa åka dit istället. Så antingen tjänar will smith bara 300 mille per film istället för 400 och pedofiler sätts i fängelse, eller så låter vi pedofilerna göra va dom vill och lyckas ändå inte sätta dit en enda jävel för nedladdning. Vilket låter bäst?
Klart att det inte är bra med nedladdning. Jag håller med många här som har nämnt att det borde finnas bättre och nya alternativ att "köpa" filmer. Samt sänkta priser. Priser för både film/musik i affärer är idag alldeles för dyrt enligt mig.
Dagens ungdomar har antagligen inte råd att lägga pengar på musik och film med de här priserna. Jag har i vilket fall inte så mycket pengar över till sånt..
Film/musikbolagen borde anpassa sig mer till dagens teknik.
#16 Argumentet att filmstjärnor redan i mångmiljonärer är ganska löjligt. Tänk på att det behövs mer än 2-3 personer för att knåpa ihop en film, tror inte killen som håller i mic-staven drar in 30 miljoner per film.
Klart att alla som jobbar med filmen ska få pengar för det, men allvarligt varför ska vi alla betala 200 kronor för en film som vi inte ens är säkra om vi vill se?
Ge oss ett lagligt alternativ till olaglig ned laddning som inte kostar skjortan så slutar jag kanske att tanka.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Om dom gjorde det lagligt att ladda ner skulle jag absolut inte ha nåt emot ipred.
Btw, argument för att legalisera nedladdning:
När ipred går igenom kommer anonymiteten bli ännu viktigare och teknik kommer att utvecklas så att det blir i princip omöjligt att spåra folk och nedladdningen kommer alltså fortsätta och dessutom kommer pedofiler utan problem kunna dela med sig av all möjlig barnporr helt fritt. Skulle det istället legaliseras skulle det inte finnas ett behov av anonymitet utom för just dessa pedofiler men då skulle det inte längre bara halva jordens befolkning som försökte utveckla teknik för detta utan istället bara dessa sjuka som pedofiler som antipiratbyrån vill ska gå fria och alltså skulle dessa åka dit istället. Så antingen tjänar will smith bara 300 mille per film istället för 400 och pedofiler sätts i fängelse, eller så låter vi pedofilerna göra va dom vill och lyckas ändå inte sätta dit en enda jävel för nedladdning. Vilket låter bäst?
Blev inte världes bästa text lol :P
Dagens ungdomar har antagligen inte råd att lägga pengar på musik och film med de här priserna. Jag har i vilket fall inte så mycket pengar över till sånt..
Film/musikbolagen borde anpassa sig mer till dagens teknik.
Ge oss ett lagligt alternativ till olaglig ned laddning som inte kostar skjortan så slutar jag kanske att tanka.
Piratebay for president!!
Det är fyfan naturligare att Tanka filmer och musik än att sova/bajsa!
Heja Sverige!
För jag är fattig.
svar ja -.-'