Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Borde alkohol narkotikaklassas?

Postat av Good Guy Greg den 15 Februari 2009, 03:34
141 kommentarer · 253 träffar
Enligt nationalencyklopedin så är definitionen för narkotika "substanser som framkallar behagliga upplevelser av avslappning och högt stämningsläge (eufori), har centralstimulerande verkan eller ger hallucinationer.", och vardagliga ordet för narkotika är knark.

Alkohol stämmer ju väldigt bra in på den beskrivningen, så är det inte ganska dumt att intala sig själv att alkohol inte är knark bara för att lagen säger det, och borde inte alkohol narkotikaklassas?

Allmänhetens tolkning av ordet pundare är en person som använder sig av knark, således är folk som dricker alkohol pundare. Att säga annat är ren idioti.

Är det någon som håller med mig?

Själv tycker jag inte att alkohol ska förbjudas pga konsekvenserna, men jag tycker att ordet knark bör skrotas eftersom det är ett värdeladdat ord som enbart är till för att skrämma okunnigt folk.

edit: Jag är farligt nära att bryta mot reglerna nu, så håll er till ämnet tack.

edit2: Ursäkta röran, jag råkade trycka in första edit mitt i texten :p

edit3: Jag tycker synd om er som har fått era kommentarer borttagna pga regeln... Det visar bara att fragbite ledning stödjer att vi inte har åsiktsfrihet i Sverige, precis som i 1984 av George Orwell.

Jag tycker för övrigt att ni är bra på att läsa mellan raderna, men ett tips är att formulera er på ett annat sätt så att ni slipper tystas. Det är precis det jag har gjort.
Föregående tråd
Nästa tråd

141 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar