Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Måste bara säga SJUKT nice! är själv pokerspelare, men visst blir man sugen att sportsbetta lite när man ser ditt resultat :D. Har riktigt bra koll på premierleague, dock inte full koll på övriga ligor.
#2 Ja men verkligen. Spela Rögle till 6.4 när Frölunda har haft en sådan usel start på säsongen. Frågan är bara om Frölunda har råd med ännu en förlust?
Hur mycket spelar du för i veckan? hur ligger du på +/- kontot just nu?
Jag spelar lite halvseriöst, tycker inte om att spela så mycket på fotboll. Handboll, hockey, bandy etc där det görs många mål ligger mer i smaken, oddsen borde ju vara högre där tycker man :D
Jag funderar på att kombinera en tvåa på Rögle med lite "säkrare" spel på CL. Om man spelar det jag nämnde ovan plus Rögle får man ett odds på cirka 100 ggr pengarna, vilket är absurt sett till vad man bettar på, så osannolikt är det absolut inte :P Bara ett exempel. Fortsätt bolla! :)
#6, plus cirka 600 000 sen i början av Augusti då vinsterna började rulla in. Innan dess gick det väl något sämre. Sett till det är jag väl plus cirka en halv mille tot, vilket är sjukt då jag höll mig på jävligt låga nivåer tidigare.
#8 Förstår egentligen inte varför du utsätter dig för sånna riskspel. När du med ditt enorma kapital skulle kunna hova in pengar näst intill riskfritt, aldrig funderat på att oddstradea, alltså köpa och sälja odds?
Du kanske redan försökt, eller redan håller på med det?
I teorin är det väldigt enkelt att tjäna pengar på oddsbörsen. Precis som med allt annat handlar det om att sälja till ett högre pris än vad man köper för. Det är den gyllene regeln vare sig man handlar med aktier, tennisodds eller armbandsur. I det här fallet är ett högt pris ett lågt odds, och ett lågt pris ett högt odds. På en oddsbörs träffas personer som vill spela eller boka , ett utfall i en marknad.
Det du behöver är ett fint kapital samt ett Betfair konto, eftersom betfair inte styrs av en bank som sätter ut odds utan här spelar på odds som är utsatta av andra. Du kommer bli fascinerad över hur bra odds man kan hitta här. Men det är inte det som är det viktiga, grejjen är att Betfair är en stor oddsbörs. Betsson erbjuder också en oddsbörs men den är extremt dålig och många gånger mindre än den på betfair.
#19 så det är samma princip som trav? förstog inte riktigt.
Om jag spelar på 100 kr på en häst så kan ju oddset sjukna och stiga till loppet startar. Är det samma sak på Betfair eller får jag ett fast odds efter jag spelat?
Har oddsat lite på XLBet.com senaste tiden. Helt värdelös bettingsida egentligen men handicapet ger en ganska bra odds. Har plussat några tusen bara. #8 Förklara gärna hur du bettar, hur du lägger upp oddsen strategiskt osv. Har gett upp mina hopp om att bli pokerproffs :D
#20 Har inte så stor koll på just trav. Men själva grejjen är att just utnyttja dessa oddsändringar. Och spela till ett högt odds sen boka till ett lägre.
Ett exempel:
Om du bokar ett utfall betyder det att du spelar att det utfallet (observera) inte skall vinna. Bokar du X spelar du med anadra ord 1,2 på en match. Om man bokar oavgjort i en match till odsset 3.45.Ser det ut såhär.
1.+408kr
X. -1000:-
2. +408kr
Låt oss nu säga att oddset på oavgjort går upp till 3.60. Då kan välja att spela på oavgjort till 3.60 för 408kr. För att "Gröna ut" som det heter.
1. +/-0
X. +61,20kr
2. +/-0
Man kommer ha en chans att vinna 61:- På 0:- satsade, hur fint låter in det?
Glömde nämna det att. Man kan även välja att garantera vinst oavsett utfall. Då spelar man istället 391 till oddset 3.60. Och det kommer då se ut så här:
1. +17
X. +17
2. +17
Just dessa matematiska beräkningar använder man sig av en mjukvara för att förenkla.
#23 Det behövs som sagt ett OK kapital. I exemplet ovan säkrar vi 17:- på et 1000:- kapital. Större insatser = Större vinster, givetvis. Nej man kan inte hamna på ett minussaldo.
#25 Nae. För tillfället spelar jag på CL, helgens Canal+ matcher och sådär. Jag är inte ute efter att göra pengar. Tippar mest på de matcher som visas på tv osv. Jag vill bygga ett kapital först och främst genom hederligt arbete, sen kanske man kan börja med seriösare trading.
Om man ska börja lite smått med att tippa matcher, elitserien och ev några större fotbollsmatcher. Vad finns det för spelsidor att rekommendera. Ger bra odds,användarvänligt osv osv
#44 Jag skulle gärna rygga din, men i och med mitt gunners skämt senast mot Hull så vet jag inte i dagsläget var jag har dem. Nasri annonseras vara tillbaka till matchen.
1 B München - Lyon (Spela B München till odds 1.97)
2 Fenerbahce - Dinamo Kiev (Spela Fenerbahce till odds 1.81)
3 Zenit St Petersburg - Real Madrid (Spela Real Madrid till odds 2.55)
4 Shakhtar - Barcelona (Spela Barcelona till odds 1.77)
Roma kommer att ge allt i den matchen efter dom förlorade mot Cluj i premiären. Premiärer spökar alltid till det men nu är de dax för Romanista att visa att dom är bättre. Bordeaux har inte mycket att säga emot, 0-4 mot Chelsea och ett horribelt anfall
Clujs skräll mot Roma var en engångsförtelse och Chelsea är för bra nu för att rubba, dom dödar allt i ligan och Anelka presterar.
Liverpool kommer från en derby vinst och med stort självförtroende. Kuyt, Torres och Gerrard höll en bra nivå. PSV har för orutinerade spelare i sammahanget och spela en champions league match på Anfield då tror jag att dom inte pallar trycket.
ganska lätt trippel enligt mig, för bra odds på Roma btw
#46 Visst. Roma är det bättre laget. Men med Totti borta är i mina ord också halva Roma borta, dem har ju haft en sakdelista som kan mätas med Arsenals. Har inte så stor koll, men är han tillbaka till CL så är Roma ett OK spel. Men ett X kommer dem troligtvis att vara nöjda med. För att sedan förgöra dem på Stadio Olympico.
Chelsea är realtivt säker likaså Liverpool. Men oddsen jag sett på dessa 2 är långt ifrån spelvärda. 1.38 på Chelsea är löjligt dåligt och ska undvikas.
Zenit St Petersburg v Real Madrid , Över 2.5 mål, Odds: 1,8
Ålborg v Man Utd, Handikappresultat, -1 på United, Odds: 2,0
Arsenal v FC Porto, X2, Odds: 2,5
Shakhtar Donetsk v Barcelona, 2, Odds: 1,8
Bordeaux v Roma, 2, Odds: 2.5
Total odds: 40,5
Känns som en hyfsad rad. Att X2 på Porto och vinst för Roma båda ger 2,5 i odds är en riktig bjudning.
#67 Satt fast vid årets sämsta match. Kunde verkligen föreställa mig viasatcheferna sitta och garva åt oss vanliga människor utan viasat. Fy fan, Ålborg - United. Herregud säger jag bara.
Jag gick +40 000 idag , riktigt skönt. Fyfan vilket flyt jag hade, först vänder Roma till 3-1 och därefter gör Barca 2 mål (88:e, 95:e minuten) och vänder sin match. Störd tur :)
Grejjen med UEFA - Cupen är att lagen inte satsar så hårt som dem kan. Dem nöjer sig gärna med ett X om det absolut räcker. Jag avstod Tottenham idag just av den anledningen. Avstå Milan säger jag bara!
Dem har en 3-1 hemmavinst i bagaget. Gör dem 1 mål kommer dem sluta splea fotboll. Ser mer värde på1an i den matchen!
#89, jag drog iväg 22 tusen på Feyenoord med oddset 3,0 så jag är nöjd. Spelar oftast inte så mycket på enstaka matcher men denna kändes given och oddset var för högt.
Surt att varken Real eller Milan kunde knyta säcken och ta en 3p. Körde livespel när det var runt 30min kvar i båda matcherna. Fick 2+ i odds på båda. Båda kryssar.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Jag gamblar lite smått, inte alls med dina summor. Hur tippar du imorgon, elitserien står ju på schemat.
Jaja, grattis ;).
Mina tankar för CL på Tisdag/Onsdag är:
2 på Roma.
Över 2.5 på Zenit/Real
Handikappspel på United
X2 på Werderbremen
Jag spelar lite halvseriöst, tycker inte om att spela så mycket på fotboll. Handboll, hockey, bandy etc där det görs många mål ligger mer i smaken, oddsen borde ju vara högre där tycker man :D
grattis till vinsterna iaf!
Du kanske redan försökt, eller redan håller på med det?
soderqvist.n@hotmail.com
Kan guida dig lite, höll på lite med det förut men inget jag sysslar med för tillfället.
Det du behöver är ett fint kapital samt ett Betfair konto, eftersom betfair inte styrs av en bank som sätter ut odds utan här spelar på odds som är utsatta av andra. Du kommer bli fascinerad över hur bra odds man kan hitta här. Men det är inte det som är det viktiga, grejjen är att Betfair är en stor oddsbörs. Betsson erbjuder också en oddsbörs men den är extremt dålig och många gånger mindre än den på betfair.
Som på trav.
Om jag spelar på 100 kr på en häst så kan ju oddset sjukna och stiga till loppet startar. Är det samma sak på Betfair eller får jag ett fast odds efter jag spelat?
Ett exempel:
Om du bokar ett utfall betyder det att du spelar att det utfallet (observera) inte skall vinna. Bokar du X spelar du med anadra ord 1,2 på en match. Om man bokar oavgjort i en match till odsset 3.45.Ser det ut såhär.
1.+408kr
X. -1000:-
2. +408kr
Låt oss nu säga att oddset på oavgjort går upp till 3.60. Då kan välja att spela på oavgjort till 3.60 för 408kr. För att "Gröna ut" som det heter.
1. +/-0
X. +61,20kr
2. +/-0
Man kommer ha en chans att vinna 61:- På 0:- satsade, hur fint låter in det?
Glömde nämna det att. Man kan även välja att garantera vinst oavsett utfall. Då spelar man istället 391 till oddset 3.60. Och det kommer då se ut så här:
1. +17
X. +17
2. +17
Just dessa matematiska beräkningar använder man sig av en mjukvara för att förenkla.
Frölunda-Rögle [2]
HV 71-Linköping[2]
odds 28,44]
Själv kammar man in en hundring då o då :)
zenit-real 2
arsenal-porto 1
aalborg-united 2
odds 4.35 x 500kr = 2175
#44 Jag skulle gärna rygga din, men i och med mitt gunners skämt senast mot Hull så vet jag inte i dagsläget var jag har dem. Nasri annonseras vara tillbaka till matchen.
1 B München - Lyon (Spela B München till odds 1.97)
2 Fenerbahce - Dinamo Kiev (Spela Fenerbahce till odds 1.81)
3 Zenit St Petersburg - Real Madrid (Spela Real Madrid till odds 2.55)
4 Shakhtar - Barcelona (Spela Barcelona till odds 1.77)
Odds: 16.14
Cluj-Chelsea 2
Liverpool-PSV 1
Roma kommer att ge allt i den matchen efter dom förlorade mot Cluj i premiären. Premiärer spökar alltid till det men nu är de dax för Romanista att visa att dom är bättre. Bordeaux har inte mycket att säga emot, 0-4 mot Chelsea och ett horribelt anfall
Clujs skräll mot Roma var en engångsförtelse och Chelsea är för bra nu för att rubba, dom dödar allt i ligan och Anelka presterar.
Liverpool kommer från en derby vinst och med stort självförtroende. Kuyt, Torres och Gerrard höll en bra nivå. PSV har för orutinerade spelare i sammahanget och spela en champions league match på Anfield då tror jag att dom inte pallar trycket.
ganska lätt trippel enligt mig, för bra odds på Roma btw
Chelsea är realtivt säker likaså Liverpool. Men oddsen jag sett på dessa 2 är långt ifrån spelvärda. 1.38 på Chelsea är löjligt dåligt och ska undvikas.
Zenit St Petersburg v Real Madrid , Över 2.5 mål, Odds: 1,8
Ålborg v Man Utd, Handikappresultat, -1 på United, Odds: 2,0
Arsenal v FC Porto, X2, Odds: 2,5
Shakhtar Donetsk v Barcelona, 2, Odds: 1,8
Bordeaux v Roma, 2, Odds: 2.5
Total odds: 40,5
Känns som en hyfsad rad. Att X2 på Porto och vinst för Roma båda ger 2,5 i odds är en riktig bjudning.
GL de som tar rygg ;)
Grattis till vinsterna, jävla flax alltså :D
Porto + Real @ 19.9
Roma, Madrid & Fiorentina @ 9.98
Munchen + Fenerbache @ 3.60
Real Madrid matchen startar 18:30, Viasat sport 1.
Idag blir det nog en trippel med Chelsea, Roma och Barcelona till oddset 6.61. Känns spelvärt!
Ateltico @ 1.66
Roma @ 2.6
Panathinaikos 2.25
Dagens dubbel:
Roma + Barcelona @ 4.7
Dagens trippel:
Chelsea (-1)
Panathinaikos
Atletico över 2,5
~ 9 i odds.
UEFA CUP imorgon? Någon som ska spela
Vad körde du för kuponger?
FC Zurich - AC Milan 2
Red Bull Salzburg - FC Sevilla 2
Udinese - Borussia Dortmund 1
Dem har en 3-1 hemmavinst i bagaget. Gör dem 1 mål kommer dem sluta splea fotboll. Ser mer värde på1an i den matchen!
Synd med Tottenham där Kobben. Nya tag imorgon?
Får väll läsa vidare lite och se om det blir av :)
Såg lovande ut till en början, slutade i katastrof.
IFK Göteborg - Hammarby IF 1
IFK Norrköping - GAIS 2
Malmö FF - Örebro SK X
Real Madrid - Espanyol 1
Valladolid - Valencia 2
Malmö FF - Örebro SK 1
IFK Göteborg - Hammarby IF 1
Leixoes - Benfica 2
Falkenbergs FF - Landskrona BoIS X
Angående imorgon, någon som har hittat något spelvärt?