Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

näsblod!!!

Postat av c0p den 16 September 2008, 23:04
68 kommentarer · 3 896 träffar
hej alla fbare! Nu äre så här att jag har ett problem, jag blöder näsblod allt för ofta, har t.o.m. hänt att jag har bldöit 3 ggr på en dag!
Men men.. Det jag ska berätta om hände idag. Jag kom hem från skolan och ställe cykeln i garaget, jag låser garagedörren och ställer mig utanför och drar upp snoret (eller vafan ;b) , eftersom jag är ganska förskyld, och då händer det, näsblod, men det var ingen fara tänkte jag, eftersom det händer så ofta. Så jag ringer hem från min mobil och min farfar svarar (den enda som var hemma då) och jag ber honom komma ut med lite papper, samtidigt som han kmr ut så kommer min mor hem ochser att jag blöder. hon kmr springandes med en bunt papper och vi går in tillsammans. jag går in på toan och ställer mig framför handfatet och stoppar papper i näsan, men nu blödde det så kraftigt att det vart blodigt på bara 5-10 sekunder, så jag fick byta hela tiden.
till slut lät jag det rinna ner i handfatet bara. senare tar jag en bomullstuss med olja i näsan och det täpper till ett tag, och då börjar det komma från andra näsborren, eftersom de sitter ihop någonstans, och i svalget börjar det forsa ner blod också. Vi ringde till något ställe där de sa att vi skulle till akuten om det inte slutade blöda. Efter att jag hade blödit näsblod i cirka 40 minuter (Det är sant jag lovar, men det slutade ibland, och började cirka 2-3 minuter senare igen.) så åkte vi till akuten där de fick ta blodprov och se om jag hade lågt blodvärde, vilket jag inte hade. Så fick vi vänta lite till. senare kom en annan doktor och vi skulle gå till honom, där han började med att ta ut tussen jag hade i näsen. Det började komma blod på en gång när han tog ut den. jag torkade näsan lite försiktigt, och han började suga ut allt i min näsa med ett litet rör. sedan stoppade han in en annan tuss i min näsa med ett medel på som var bedövande och drog ihop blodkärlen, och det rann ju såklart ner lite i min mun och jag tappade känseln i munnen ^^.
Efter ett tag tog han ut tussen och det hade slutat att blöda, så han började undersöka näsan, och började bränna. alltså med bränna så ja, brända han blodkärlen så det inte kunde gå sönder igen, så nu kommer jag nog inte blöda näsblod igen på ett tag, om inte en annan körk går sönder, vilket jag inte hoppas det gör.
Doktorn sa att jag inte fick dricka eller äta varma saker, inte luta fram mitt huvud, och inte lyfta/bära tunga saker. Så nu sitter jag på mitt rum med en tuss i näsan som jag måste ha kvar tills imorgon, och kl 12:00 får jag ta ut den.. *LÄNGTAR*
Så nu sitter jag och käkar glass i stora lass, för det rekommenderade han :P

Diskussion; Blöder ni näsblod ofta? om ja, varför? har ni också bränt sönder blodkär någon gång?

näsblod?

96 personer har röstat

68 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 68 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..