Tjo!
Jag har funderat lite och kommit fram till att en del föräldrar är ganska korkade... De sitter och säger "spela inte dator så mycket, du kommer få fyrkantiga ögon" , "Du sitter vid datorn för mycket gör något annat spela fotboll t ex"
Jo visst är det sant att en del sitter alldeles för mycket vid datorn. De som inte går till skolan för att sitta vid datorn är helt korkade enligt mig. Visst jag tycker också det är kul men vafan, när du är 30 år och utkastad från mamma och/eller pappa var tar du vägen då om du inte har någon utbildning eller något ?
Nu till Diskussionen...
Föräldrar tjatar om man sitter vid datorn osv osv.. MEN de inser inte själva att när man sitter vid datorn sitter de (oftast) och glor rakt in i tvn istället. Jag tycker det är löjligt när de säger sånna saker och själva glor rakt in i en burk.
En sista sak jag vill säga innan någon börjar whina om att jag inte gillar mamma eller pappa osv så måste jag säga : Jag VET att det är för att de vill sina barn väl som de säger det. Dock kommer meningen någon gång emellan åt som säger "Ja du får ta ledigt och åka på DreamHack bara för du sköter skolan så bra" eller liknande.
Så vad tycker ni? Har föräldrarna rätt eller fel Angående dataspelandet ?
Tycker att de har rätt, men o andra sidan är det imo sämre att vara fjortis och röka och dricka och skit för att vara en tuffing.
Ett mellanting är bra, och om man som du säger sköter skolan så finns det egentligen ingenting som drabbas förutom det sociala livet.
Exakt jag håller med dig... Dock träffar jag ju folk för jag sitter inte inne varje dag alltså :)
själv slutade jag upp med mitt datorberoende genom att slänga ut datorn från rummet helt enkelt vilket även ledde till att man slutade spela cs. Ser nog ingen annan lösning man mår mycket bättre nu tycker iaf jag :)
men men dom övertalar inte mig iallfall :P
EDIT: Muket dolig skreven svenskka
det är helt sjukt..men jag skiter i det och sitter 24/7
Och han gnäller inte på sina föräldrar, han använder deras TVberoende som ett försvar när DE gnäller på att HAN spelar för mycket dator.
Menar bara att de inte inser att det är samma grejen. Ser du inte vad jag vill komma fram till, synd om dig, men jag har skrivit klart och tydligt vad det är. Det är liksom inte det att jag inte gillar dem jag säger bara att de har dåliga argument... Och du ... snälla gör åtminstone inte samma smileys tre (3) gånger i samma text :/
#21 Vad tusan menar du ? har du hittat något stav fel ?
ge exmepel på den dåliga svenskan :o