Hej gottfolk! Jag stavar lite illa för förmycket öl under kvällen men ska försöka få en ordenkligtråd om vad som ahr hänt denna valborg.
Iaf... Kvällen började rätt sent, runt 21.30 med lite öl, shots och singstar! Iaf så vart det massa bråk till den s.k Festen jag drog till.. Så drog vidare och tog det lungt tills 01.57 bussen (sista) som gick hem :)... Väll på den bussen så var det trevligt och alla sjöng dom gamla visorna som "BIRA BIRA BIRA!! BÄRS BÄRS BÄRS!" och slog här och där på bussen hem... En viss nazze satt på bussen och började kaxa imot så några jag kände vart tvugna att gå på han.. slå han och ta ner han på ett sätte och be han lugna ner sig!(var inte rätt att slå nassen men dom som slog han var inte exakt kära i nazist kulturen.. Samt eftersom att hanvar så uppkäftig)
Ungefär halvvägs på bussen började ordningsvakter hoppa på dom 3 ingångar på bussen som fanns och skrika..När vi argumenterade imot dom och ifrågesatt dom så bad dom oss att sitta ner och vara lugna tills vi skulle av. Dock ifrågesatte jag och många fler dom. slutade med att 8 pers vart avslängda.. Dock så var en polare lite aggresiv för dom vägrade säga vad dom skulle slänga av honom för(drog honom av).. så dom drog upp 5st Teleskopbatonger och slog han 4 gånger på armar och mage.
Sista jag såg av honom var att han krävlade upp ur ett dicke och visade de smärtor han hade på kroppen med tårar i ögonen:((2polare gick till han och tog hand om honom)
Så det jag undrar.. vafan har hänt med Sverige? Jag har hört talas om ordningsvakter/securitas som har slagit ner folk men aldrig upplevt det. Sen när får dom slå ner personer för att dom argumeneterade imot dom och förskte ta sig ur deras grepp?
Vill höra vad ni tycker.. Är det jag som är för full för att tycka det är fel som fan :/.
Skriver här för att jag har pratat med Securitas/ordningsvakter på detta forum.. Samt många hade mycket att prata om detta.
/Nas
sen är de klart att dom måste aggera om ni gör motstånd liksom?
#5 klart man säger att du ska sätta dej ner.. vad tror du hade hänt om man hade släppt av dej.. jo du hade nog åxo fått massa styk.. eller har jag fel ?
#8 vi lever i ett demokratiskt samhälle. Vi har rätt att argumentera och fråga om något är fel om jagi nte har fell?
Nassen tog dom innan ordningsvakterna var på. Efter ett par stationer var det lungt
"Varför slog in han? Varför drog ni batonger? Vad fan håller ni på med?"
Jag är kännd för att har "rätt tunga" och kunna prata mig ur de mesta... Men dom sa inte ett ord annat än att bad mig sitta ner.
#15 våld mot tjänsteman när man försöker prata med dom och få bort deras händer? Tror inte det. Våld mot tjänste man är när man alltså är hotfull mot dom och gör något mot dom. Snorunge? Jag är 18 och vet mina rättigheter som svensk medborgare.
#19Han som vart slagen med batong hade inte rört nassen. Utan bara skrikit.