×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Ångra att jag tackade ja till gymnasieval vad ska ja gö nu?

Postat av kahwu den 1 Juli 2019, 22:11
2 kommentarer · 824 träffar
Som rubriken säger..

Sorry om detta är fel ställe att posta

Jag vill gå på teknik, men kom inte in på det för det inte fanns någon plats för mig, jag har mer än vad som behövs i meritpoäng för att komma in på teknik. Så då tackade jag ja till mitt andrahandsval vilket var El, eller på den hära skolan så heter det It programmet, då det är ett el- och energiprogram med inriktningen Dator- och kommunikationsteknik.

Men nu när jag har tackat ja till el, är det för sent att byta program? Kommer jag också kunna byta program när jag väl har börjat gymnasie? Om jag byter till samhälle (vilket var mitt tredje val) måste jag gå om ettan?

Den största anledningen till att jag just valde Teknik, och el som andra handsval just på denna skola är för att man kan läsa Japanska som språk där och det är något jag verkligen vill göra, eftersom min största dröm är att flytta till Japan.. Någon som vet vad jag kan göra?

Jag är så förvirrad och kan inte bestämma något...

Tack i förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..