1
teliaproblem i norrland/skellefteå?
Postat av axlrtd den 8 Augusti 2003, 21:54
27 kommentarer · 254 träffar
Jag har telia adsl 0.5 mbit och bor i Skellefteå, har för bara några dagar sedan fått ett problem med pingen till vissa, inte många , servers. På de servers det är konstigt är det Alltid ~110 ping, 110-115. Det verkar vara bara BBB servers men är dock inte säker. Var också skummt att igår då...då var det några servrar som var såhär då...sen idag, då är det några andra, och dom som var skumma igår är normal ping på. Det är dock alltid detta 110 ping och 40ms i spelet.
Har också en kompis som bor inte långt ifrån som har telia då, han har också haft såhär, men vi har det på olika servrar, på en som jag har normalt kan han ha 110 pnig o tvärtom.
Ringde teliasupport och då är det ju typ en datorröst som säger "Vi kollar nu efter tekniska problem inom ditt område" eller nåt sånt (orkade inte vänta i kö o snacka med en teknisksupportmänniska). I alla fall så var det inga tekniska fel i mitt område.
Det är inget rate,updaterate fel osv så glöm det. Kan det vara nåt routingfel i BBBs nät eller nåt?
Så...Nån som har nån aning vafan som e fel?
Har också en kompis som bor inte långt ifrån som har telia då, han har också haft såhär, men vi har det på olika servrar, på en som jag har normalt kan han ha 110 pnig o tvärtom.
Ringde teliasupport och då är det ju typ en datorröst som säger "Vi kollar nu efter tekniska problem inom ditt område" eller nåt sånt (orkade inte vänta i kö o snacka med en teknisksupportmänniska). I alla fall så var det inga tekniska fel i mitt område.
Det är inget rate,updaterate fel osv så glöm det. Kan det vara nåt routingfel i BBBs nät eller nåt?
Så...Nån som har nån aning vafan som e fel?