Tjenare, jag har fyllt 16 (16e Mars) och undrar ifall jag får nåt barnbidrag nu den 20e Juni?
Inte fått nåt sommarjobb så I'm fucked så att säga ifall jag inte får det :b
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
tror man bara får barnbidrag om man fyller 16 år senare än juni, så var det för mig iaf jag fyller år i feb så jag fick inget och en polare fyller år i december o han fick
#11 Lovar både du och din familj är dumpsters. Finns ingen annan förklaring till din korkade förklaring. Jo lite troll och för mycket reddit för din del. lovar att din mamma tar raoutern kl 23 så du inte kan svara på detta. Nån som är en jävla bidragstagare är väl du om du går i skolan eller arbetslös din tattarjävel. Lär dig svenska samhället innan du uttalar dig om nått. Jag TJÄNAR mina pengar genom att arbeta vilket du knappast gör. #12 . du ska svettas när du söker jobb. inte bara slö söka mellan Cs matcherna. Skärp dig!
Efter man fyllt 16 får man studiebidrag och månaderna man får stuidebidraget är September-Juni och delas ut den sista bankdagen i månaden, dvs fredagen om det är helg den sista. Så svar på din fråga, ja du får studiebidrag i juni.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
OnT:
Ingen aning hur de funkar med barnbidrag faktiskt !
goda minnen
trettitvå