Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Harry Potter, ologiskt!

Postat av viktigpetter12 den 3 September 2010, 00:36
26 kommentarer · 648 träffar
Jag gillar verkligen filmerna och böckerna, men jag irriterar mig jämt på hur otroligt ologiskt allt är. Måste skriva av mig känner jag efter att ha streckläst alla böckerna ännu en gång!

Några exempel jag funderat på är alla gånger de kunnat använda tidvändaren för att rädda liv (cedrics, sirius, dumbledores etc) som de gjorde i tredje boken. Och varför använder de inte sanningselixir eller tankeläsarförbannelser på ministeriets rättegångar? För att inte tala om alla öppna chanser b.la Malfoy haft att döda/föra iväg Harry, Dumbledore eller någon annan.

Varför tillfångatas aldrig dödsätarna, som efter att ha använt förbjudna förbannelser öppet visar sig? Ministeriet har ju koll på vilka förbannelser som används (t.ex så blev Harry nästan relegerad i femte boken pga detta). Varför fick Harry inga konsekvenser när han använde crucioförbannelsen? Varför använder de sig inte av pistoler och knivar som också FINNS och NÄMNS i böckerna, lär ju vara mycket mer effektivt, speciellt om offret inte är beredd på det.

Eller, i femte boken, man kan tydligen inte ta någon annans profetia om inte ägaren har tagit i den först. Varför var det ett sånt krångel att få tag i den? Varför inte bara döda honom dirr när han höll i den? Och när den sen går sönder, varför inte använda repareringsförbannelsen?! Aaaargh.

Vet att det låter extremt nördigt och det står jag för. Är ni inte intresserade så behöver ni inte säga något.

För att skapa diskussion, dela med er av liknande tankar om böckerna/filmerna.
Föregående tråd
Nästa tråd

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..