1
Låttext/Något?
Postat av Negus den 28 Augusti 2012, 19:53
4 kommentarer · 343 träffar
Hej.
Är det någon som tycker någonting om den här texten, som bror min har skrivit och som jag inte riktigt vet vad han ska använda den till. Han ville ha feedback på den, och feedback hämtar jag från Fragbite. Eftersom han ingår i ett metalband antar jag att det ska vara någon form av låttext, men jag tycker själv att den verkar rätt kort. Grammatiska och/eller språkliga fel har jag redan sagt till honom om, men jag tycker det är svårt att ge konstruktiv kritik till min egen bror, därför behövs neutrala åskådare. Jag citerar texten som han själv skrev den:
"The purpose of life is the concept of love.
To love.
The people you love is the life you live.
The life that would be unbearable without those people.
The people who give you something to live for.
Something to die for.
If you don't have anything to live for, you don't have anything to die for.
If you don't have anything to live for, you have a reason to die, though nothing to die for.
To live and die for those you love is the meaning of life itself."
Jag efterfrågar här kritik ur litterär synvinkel. Förstår ni vad han menar? Är texten väl disponerad? Osv osv.
Tack på förhand!
Är det någon som tycker någonting om den här texten, som bror min har skrivit och som jag inte riktigt vet vad han ska använda den till. Han ville ha feedback på den, och feedback hämtar jag från Fragbite. Eftersom han ingår i ett metalband antar jag att det ska vara någon form av låttext, men jag tycker själv att den verkar rätt kort. Grammatiska och/eller språkliga fel har jag redan sagt till honom om, men jag tycker det är svårt att ge konstruktiv kritik till min egen bror, därför behövs neutrala åskådare. Jag citerar texten som han själv skrev den:
"The purpose of life is the concept of love.
To love.
The people you love is the life you live.
The life that would be unbearable without those people.
The people who give you something to live for.
Something to die for.
If you don't have anything to live for, you don't have anything to die for.
If you don't have anything to live for, you have a reason to die, though nothing to die for.
To live and die for those you love is the meaning of life itself."
Jag efterfrågar här kritik ur litterär synvinkel. Förstår ni vad han menar? Är texten väl disponerad? Osv osv.
Tack på förhand!
Vad tycker ni?
3 personer har röstat