Tjenare gott folk!
Var på Swedish House Mafia i Milton Keynes Bowl i lördags och ja.. Det här är vad jag tycker om dagen/kvällen!
Vart ska man börja? Dagen började i London bakis och regnet öste ner, men vi tog oss ändå till Embankment där vår buss till Milton Keynes väntade på oss. Vi började prata med två tyskar som var exakt lika taggade som oss och vi connectade direkt. Några timmar senare hade vi kommit fram samt förbi säkerhetskontrollen och trappan upp till själva gräsplätten.
När vi gått upp så är det första man ser är denna kolossala gigantiska scen och basgångarna bara dunkade igenom hela 20.000 personer kanske. NO_ID smällde på som fan med deras signatur ljud och gjorde inget fel. Example tog sedan över med sina rockiga influenser samt feel good musik.
Molnen sprack upp och fram kom solen som stekte ner på oss samtidigt som 18 åriga Madeon tog över scenen och tog oss med storm. Allt från Madeon's egna material till Deadmau5 spelades och ingenting kunde gå fel då vid denna tidpunkt hade runt 40.000 människor anlänt till den gigantiska gräsplätten.
Solen stannade kvar och till det hoppade Alesso upp på scen och vi dansade in till kvällen med Nillionaire, Clash och Silenced By The Night.. Tyvärr inte någon City Of Dreams men det var lika underbart för det! Calvin Harris tog sedan över DJ båset och öppnade med Hardwell's Spaceman, jag som redan var trött efter Madeon's och Alesso's uppträdande lutade mig tillbaka och njöt av glädjeskrik, ölflaskor (som kastades runt vid varje drop), allt var perfekt.
Efter 5½ timmes dansandes så var vi nog i princip helt slut och Pete Tong tog över scenen, med hans funky Tech House kunde alla bara ta det lugnt, bättre kunde inte det bli.
Swedish House Mafi a öppnade hela sitt massiva set med Greyhound och fortsatte sedan till Here We Go och ingenting stoppade de. Fullt med Co2 kanoner, fyrverkerier, pyroteknik, konfetti, lasrar tog de igenom oss de fetaste 2 timmarna i hela mitt liv och EDM's historia. Låtar från In My Mind till In The Air blev det till slut deras beslut att premiär spela deras nya singel Don't You Worry Child vilket ledde till sorg, glädje och tårar på en och samma gång. De stannade inte där utan fortsatte med Beating Of My Heart och avslutade the hela med Save The World. Axwell tog tag i det hela ikväll och höll ett riktigt fint tal om vad RIKTIGA vänner är och det värmde i hjärtat när han sa att vi var det. Vad ska jag säga? Det hela var underbart och jag skulle nog kunna fortsätta i evigheter.
♥ Swedish House Mafia #RIPSHM
Så eftersom de spelade deras nya singel, 'Don't You Worry Child' tänkte jag fråga ER, vad tycker ni om låten? Diskutera gärna!
Swedish House Mafia - Don't You Worry Child (Ft. John Martin)
http://www.youtube.com/watch?v =9fzvfrb0FfM
Peace,
D
Jag tycker du ska köpa den blåa med 110 cc den äre nog krut i :D
btw, jo 110cc går bra. :)
Btw dom är roliga att åka på =)
Där jag bor kommer det en polisbil å svänger ner ca 1 ggr vart 4;rde år. Men tänk om det är just då? changsen är väll max 0.003% men iaf. Tänk hur mycket det kan förstöra.
Fast jag har me en sådan =) fast min är grön. Kul å åka på dom första 5ggr sen så är det tråkigt.
Sedan så fick han inte testa den av farsan :)