Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#9 Så man vill dö om man inte gillar datorgjord musik? Tycker själv det låter riktigt kasst och är inte nyskapande, kreativt eller känslosamt någonstans.
Kanske lite off topic, men har ni märkt att om ens partner låter tungan vara framför en fläkt i någon minut(er) så blir den fett torr och luktar lite som FISK?!?! :)))))
#25 Herregud vad du är emo... Begå självmord irl pl0x.
Avicii är på god väg till att vara #1 DJ i hela världen, och Levels är hans bästa låt någonsin. Du är verkligen skadad och utan musikaliskt sinne om du tycker att låten är dålig, även om du inte gillar genren...
#27 Du verkar inte veta skillnaden på DJ och producer vilket tyder på okunskap, och nej, Avicii är inte i närheten av en top 25 placering i någon av de två kategorierna. Ditt musiksinne är verkligen inget speciellt.
Kan länka 5 låtar som släpptes förra året som är på en annan level (c wut i did thar h3h3) än din jävla skitlåt, get real.
#9 Hahahah åh. Låten är dålig, ditt skrivsätt är värdelöst och dina hot samt din idioti pekar på att du kan max vara femton år gammal. Är du trots allt över femton, så vet jag inte om jag ska tycka synd om dig eller skratta i ren skadeglädje.
Här har du för övrigt en elektronisk låt som är hästlängder bättre än den usla låten. Inte i närheten av samma stil, nej, men om det finns något inom samma stil som samtidigt låter vettigt är något jag ställer mig väldigt tveksam till. http://www.youtube.com/watch?v =HL5VUqnfmEw
#37 Han är den sjätte bästa DJ:n i världen lika mycket som Guetta är den bästa i världen, dvs inte alls. :)
Har inget emot Avicii, men du behöver ju inte överdriva när det gäller Levels. Bra musik tröttnar man inte på. Aviciis låtar tröttnar man på efter bara ett fåtal lyssningar.
#40 Om det hade gjorts en likadan omröstning om vem som var den bästa sångaren i världen, så är det mycket möjligt att någon som t.ex. Justin Bieber hade vunnit. Hade han då varit bäst i världen på att sjunga?
See my point? För övrigt började jag bara skriva för att jag tycker det är löjligt att Guetta är högst upp. Var Avicii är bryr jag mig faktiskt inte om.
Blabla bästa DJ hit bästa producent dit.Allt är en smaksak och jag tycker egentligen inte att man kan ranka musik/artister i annat än vad den stora massan tycker.
#41 Om du tänker på det viset så kan ju ingen vara bäst i världen med tanke på att alla har olika smak. Och en sak jag inte heller förstår, varför får man inte tycka om Justin Beiber? Det så jävla coolt att hata honom men det är bara ren och skär förbannad avundsjuka.
"Men han sjunger ju som en tjej."
Ja, för Michael Jackson hade en så grov och manlig stämma men han är fortfarande ansedd som en av världens bästa musiker.
"Hans sångtexter är så kassa."
Vilket alla musikers är, beror på vad just DU vill tolka det som.
"Hahahha, du försvarar honom du måste var bög och lyssna på honom, gå och lägg dig p12"
Fruktansvärt bra argument som alltid kommer upp när man säger någonting som stämmer överens på er haters.
#47 Ditt argument om att alla musikers sångtexter är kassa är tämligen dåligt underbyggt. Du tycker alltså att bägge dessa texter är likställda rent värdemässigt?
Justin Beiber - Baby
Ohh wooaah [x3]
You know you love me, I know you care
Just shout whenever, and I'll be there
You are my love, you are my heart
And we will never ever ever be apart
Are we an item? Girl, quit playing
We're just friends, what are you saying?
Say there's another and look right in my eyes
My first love broke my heart for the first time
And I was like...
Baby, baby, baby oooh
Like baby, baby, baby nooo
Like baby, baby, baby oooh
I thought you'd always be mine (mine)
Oh, for you I would have done whatever
And I just can't believe we ain't together
And I wanna play it cool, but I'm losin' you
I'll buy you anything, I'll buy you any ring
And I'm in pieces, baby fix me
And just shake me 'til you wake me from this bad dream
I'm going down, down, down, down
And I just can't believe my first love won't be around
I'm gone (Yeah Yeah Yeah, Yeah Yeah Yeah)
Now I'm all gone (Yeah Yeah Yeah, Yeah Yeah Yeah)
Now I'm all gone (gone, gone, gone...)
I'm gone
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea:
What a beautiful face
I have found in this place
That is circling all round the sun
What a beautiful dream
That could flash on the screen
In a blink of an eye and be gone from me
Soft and sweet
Let me hold it close and keep it here with me, me
And one day we will die
And our ashes will fly from the aeroplane over the sea
But for now we are young
Let us lay in the sun
And count every beautiful thing we can see
Love to be
In the arms of all I'm keeping here with me, me
What a curious life we have found here tonight
There is music that sounds from the street
There are lights in the clouds
Anna's ghost all around
Hear her voice as it's rolling and ringing through me
Soft and sweet
How the notes all bend and reach above the trees, trees
Now how I remember you
How I would push my fingers through
Your mouth to make those muscles move
That made your voice so smooth and sweet
Now we keep where we don't know
All secrets sleep in winter clothes
With one you loved so long ago
Now he don't even know his name
What a beautiful face
That is circling all round' the sun
And when we meet on a cloud
I'll be laughing out loud
I'll be laughing with everyone I see
Can't believe how strange it is to be anything at all.
#50 Ja, jag läste det du skrev. Jag ville bara ha ditt svar på frågan. Nu skrev du vad du tyckte, men jag var mer intresserad om du tyckte att den ena texten, värdemässigt, kan anses vara bättre än den andra?
För på samma sätt som att Shakespeare är bättre än den nya Camilla Läckberg-boken tycker jag att Bieber inte har mycket att komma med jämfört med andra texter. Om det stämmer är ditt argument falskt, eftersom då alla som påstår "Justin Biebers texter är värdelösa" faktiskt har rätt.
Oavsett om det finns folk som tycker att hans texter ÄR bra så spelar det ingen roll då en majoritet tycker att hans texter ÄR dåliga. Då blir det också relevant att använda sig av det argumentet som ett försök att härleda att Justin Beiber är värdelös. Om det stämmer så är det då helt befogat att attackera Bieber.
#53 Vadå, så länge en sak har majoritet så är det rätt?
Det är ju bara ärkepantat. Finns inget rätt eller fel i musikvärlden.
Du tar ju bara mina argument och lägger dom i din favör, på ett sätt jag verkligen inte menar.
Det är folk som du som går in på musik på youtube och skriver: THIS SONG SUCKS! THUMB DOWN.
#57 Skulle aldrig falla mig in att göra något sådant... diggar inte sånt. Vad min åsikt är hör heller inte till saken, var bara genuint intresserad av ämnet, för jag försöker inte vinna eller förlora en diskussion med dig. Är mycket medveten om att musik är högst personligt och det förmodligen inte finns något rätt eller fel inom en sådan värdefråga. Men däri ligger också intresset att fördjupa sig i sådana frågor. Om majoriteten tycker överhängande att X är dåligt, ligger det inte då något i att det måste finnas något hos X som ändå får räknas som objektivt dåligt? Sorry om detta är fel forum för filosofiska diskussioner, och det var inte riktat som något egentligen personligt till dig #57. ^^ Det är jäkligt offtopic också så, haha! XD
Förstår inte hur folk kan tycka levels är dålig. Oavsett musiksmak så är den så jävla otroligt catchy. Men sen är det så med internet, när något blir för känt och älskat av massorna så ska folk börja hata den för sticka ut och vara "coola och tuffa"
Skrillex är ett bra exempel, man såg inte mycket hate på honom för ett år sedan men nu är det bland varannan person som lyssnar på electro.
#60 Förstår din poäng, men Hitler var väl ett olyckligt exempel kanske... jag menar, han lurade tysklands befolkning men resten av världen var väl inte unisont med hans lära. Så majoriteten verkade ju inte hålla med honom trots allt.
#62 Jag finner levels dålig för att det är samma melodislinga loopat hela tiden... det blir tradigt rätt snabbt alltså.
Känner igen det där att alla måste hata det som är populärt och så, och det är rätt löjligt. Men faktum kvarstår att jag själv inte uppskattar musiken för fem öre, och att behöva plågas med den här och var är inget jag är särskilt förtjust i. Bara för att man ogillar något som "alla måste hata", så betyder det inte att man gör det bara pga det är populärt att hata.
Ang. Skrillex, så var det just på grund av att man slapp plågas av hans musik tidigare, vilket man inte gör längre.
#29 Om man skulle ranka producenter så skulle Avicii LÄTT vara #1. Alla låtar han släpper letar sig ju upp på topplistan direkt. Som DJ har han dock en del att lära, därför hamlar han på 6e platsen.
Sen kan du inte säga att Levels är dålig, även om du inte gillar house. Jag säger inte direkt att Child in time är dålig, även fast jag inte gillar rock så kan jag erkänna att låten är bra. Du borde kunna göra detsamma.
#39 David Guetta är världens bästa DJ, och det vore bara konstigt om han inte skulla fått den rankingen. Tvekar på att du ens har sett honom live, man märker verkligen vilken jävla superstar han är. Spana in dokumentären "Nothing but the beat" så får du en inblick i hur mycket han egentligen har gjort för genren house.
Man tröttnar inte på Aviciis låtar, det märker man på hans spelningar. Trycket som uppstår när han sätter på Levels, en låt som har funnits i full version på internet sedan 2010, är helt sjukt.
----------------------------- ------------------------------ ----------------------
#73 Enligt den logiken är Baby av Justin Bieber en riktig höjdarlåt, kanske till och med den bästa låten någonsin. 690 miljoner views på youtube - det är enligt din logik en enorm acceptans och uppskattning.
#77 Det väcker uppmärksamhet, plus att det är en låt som förmodligen många gillar = många views, sen tycker nog majoriteten att bruden är snygg också, inkl. jag, jag menar, inget fel alls på hennes utseende.. Låten däremot tycker jag inte är bra någonstans men det betyder inte att jag gillar andra låtar inom samma genre, eller gillar det som är underskattat, tycker allt låter ganska meningslöst och själva "soundet" tilltalar mig inte.. inte hittat en enda bra låt inom house/trance/dubstep osv.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Pinsamt klipp.
hon heter sammy
#11 Vad har hennes platta rumpa med hennes ansikte att göra?
Behöver wank-material för henne vill jag fan göra barnförbjudna saker med!
Det låter helt sjukt men pröva själva!
Ni har ingen musiksmak! Levels är utan tvekan fjolårets bästa låt!
http://www.youtube.com/watch?v =pEg58CQdNXw
Gåshud ljuger aldrig
Avicii är på god väg till att vara #1 DJ i hela världen, och Levels är hans bästa låt någonsin. Du är verkligen skadad och utan musikaliskt sinne om du tycker att låten är dålig, även om du inte gillar genren...
Kan länka 5 låtar som släpptes förra året som är på en annan level (c wut i did thar h3h3) än din jävla skitlåt, get real.
#27, http://i.imgur.com/4gnGS.jpg
OnT; Tjejen var väl snygg, men det var något med videon som gjorde att jag blev lite äcklad.
Här har du för övrigt en elektronisk låt som är hästlängder bättre än den usla låten. Inte i närheten av samma stil, nej, men om det finns något inom samma stil som samtidigt låter vettigt är något jag ställer mig väldigt tveksam till.
http://www.youtube.com/watch?v =HL5VUqnfmEw
http://www.djmag.com/top100
Han e #6 bästa djn i världen och det säger de både i radio och i tv så lek inte, jävla luffare :D
Har inget emot Avicii, men du behöver ju inte överdriva när det gäller Levels. Bra musik tröttnar man inte på. Aviciis låtar tröttnar man på efter bara ett fåtal lyssningar.
Jag tycker fö bästa producern är eric prydz 8D Hon borde haft pjanoo ist för levels :(
See my point? För övrigt började jag bara skriva för att jag tycker det är löjligt att Guetta är högst upp. Var Avicii är bryr jag mig faktiskt inte om.
Ser ut som tungspasmer med bakgrundsmusik.
Skrivet med min Android-mobil
"Men han sjunger ju som en tjej."
Ja, för Michael Jackson hade en så grov och manlig stämma men han är fortfarande ansedd som en av världens bästa musiker.
"Hahahha, du försvarar honom du måste var bög och lyssna på honom, gå och lägg dig p12"
Fruktansvärt bra argument som alltid kommer upp när man säger någonting som stämmer överens på er haters.
Justin Beiber - Baby
Ohh wooaah [x3]
You know you love me, I know you care
Just shout whenever, and I'll be there
You are my love, you are my heart
And we will never ever ever be apart
Are we an item? Girl, quit playing
We're just friends, what are you saying?
Say there's another and look right in my eyes
My first love broke my heart for the first time
And I was like...
Baby, baby, baby oooh
Like baby, baby, baby nooo
Like baby, baby, baby oooh
I thought you'd always be mine (mine)
Oh, for you I would have done whatever
And I just can't believe we ain't together
And I wanna play it cool, but I'm losin' you
I'll buy you anything, I'll buy you any ring
And I'm in pieces, baby fix me
And just shake me 'til you wake me from this bad dream
I'm going down, down, down, down
And I just can't believe my first love won't be around
I'm gone (Yeah Yeah Yeah, Yeah Yeah Yeah)
Now I'm all gone (gone, gone, gone...)
I'm gone
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea:
What a beautiful face
That is circling all round the sun
What a beautiful dream
That could flash on the screen
In a blink of an eye and be gone from me
Soft and sweet
Let me hold it close and keep it here with me, me
And one day we will die
And our ashes will fly from the aeroplane over the sea
But for now we are young
Let us lay in the sun
And count every beautiful thing we can see
Love to be
In the arms of all I'm keeping here with me, me
What a curious life we have found here tonight
There is music that sounds from the street
There are lights in the clouds
Anna's ghost all around
Hear her voice as it's rolling and ringing through me
Soft and sweet
How the notes all bend and reach above the trees, trees
Now how I remember you
How I would push my fingers through
Your mouth to make those muscles move
That made your voice so smooth and sweet
Now we keep where we don't know
All secrets sleep in winter clothes
With one you loved so long ago
Now he don't even know his name
What a beautiful face
That is circling all round' the sun
And when we meet on a cloud
I'll be laughing out loud
I'll be laughing with everyone I see
Can't believe how strange it is to be anything at all.
Det är hur DU, just DU, ingen annan än DU vill tolka det.
Och JAG tycker att Neutral Milk Hotel är jättedåligt.
För på samma sätt som att Shakespeare är bättre än den nya Camilla Läckberg-boken tycker jag att Bieber inte har mycket att komma med jämfört med andra texter. Om det stämmer är ditt argument falskt, eftersom då alla som påstår "Justin Biebers texter är värdelösa" faktiskt har rätt.
Oavsett om det finns folk som tycker att hans texter ÄR bra så spelar det ingen roll då en majoritet tycker att hans texter ÄR dåliga. Då blir det också relevant att använda sig av det argumentet som ett försök att härleda att Justin Beiber är värdelös. Om det stämmer så är det då helt befogat att attackera Bieber.
Dem här låtarna har jag nog spelat mest under 2011 och kan säga direkt att det inte alls är många som har samma smak som mig!
http://www.youtube.com/watch?v =9Q_qZ8B_XEM
http://www.youtube.com/watch?v =MDirdmPjgFE
Det jag ville säga med detta är väll de att man inte kan säga åt folk att dö för att dem inte gillar samma musik!
Fascinerande men lite små äckligt!
Det är ju bara ärkepantat. Finns inget rätt eller fel i musikvärlden.
Du tar ju bara mina argument och lägger dom i din favör, på ett sätt jag verkligen inte menar.
Det är folk som du som går in på musik på youtube och skriver: THIS SONG SUCKS! THUMB DOWN.
0/10 hormonstinna 17åringar
OT: Wierd med tungan imo...
Skrillex är ett bra exempel, man såg inte mycket hate på honom för ett år sedan men nu är det bland varannan person som lyssnar på electro.
http://www.djmag.com/top100 Avicii på plats nr 6. Högre upp än SHM.
edit; #62 +10000, folk går emot strömmen eftersom det är så jävla coolt att hata.
#62 Jag finner levels dålig för att det är samma melodislinga loopat hela tiden... det blir tradigt rätt snabbt alltså.
Den här låten är också jävligt catchy, betyder det att alla måste gilla den pga det simpla konstaterandet?
Känner igen det där att alla måste hata det som är populärt och så, och det är rätt löjligt. Men faktum kvarstår att jag själv inte uppskattar musiken för fem öre, och att behöva plågas med den här och var är inget jag är särskilt förtjust i. Bara för att man ogillar något som "alla måste hata", så betyder det inte att man gör det bara pga det är populärt att hata.
Ang. Skrillex, så var det just på grund av att man slapp plågas av hans musik tidigare, vilket man inte gör längre.
Sen kan du inte säga att Levels är dålig, även om du inte gillar house. Jag säger inte direkt att Child in time är dålig, även fast jag inte gillar rock så kan jag erkänna att låten är bra. Du borde kunna göra detsamma.
#39 David Guetta är världens bästa DJ, och det vore bara konstigt om han inte skulla fått den rankingen. Tvekar på att du ens har sett honom live, man märker verkligen vilken jävla superstar han är. Spana in dokumentären "Nothing but the beat" så får du en inblick i hur mycket han egentligen har gjort för genren house.
Man tröttnar inte på Aviciis låtar, det märker man på hans spelningar. Trycket som uppstår när han sätter på Levels, en låt som har funnits i full version på internet sedan 2010, är helt sjukt.
----------------------------- ------------------------------ ----------------------
Klart låten är bra! Varför har den annars 11 miljoner views på videon som lades upp den 29e nov? För att den är dålig?
Varför blev den utsedd till årets låt av Beat My Day 2011?