Ska köpa 4 gb ramminne till min laptop som bara drar damm, därav tänkte jag det skulle vara lite smartare och uppgradera till 4. Kommer jag märka någon skillnad?
Har en Lenovo G565 btw.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#3 Åker väldigt mycket på LAN och skulle vara skönt och ha med sig laptopen ist, kommer jag klara COD MW3 tror du? Jag vet att det hänger på grafikkortet och allt. Men kanske ramen gör något också.
Har du en laptop som bara står o drar damm bör du nog gå med den till grovsoprummet :o
Gör du dock lite mer saker som lite lättare spel, många flikar,spotify, msn i bakrunden så kan 4gb göra dig gott. Själv skulle jag inte lägga ned 1 ruttet öre om den är gamal och jag inte använder den xD
#9 Jag prövade att installera det för några månader sen utan problem, bara att det är bara halvlaggigt. Tror det hänger ganska mycket på ramen då jag bara kan använda 1,74 gb av den.
Har somsagt W7 64 bit för att vara beredd på att dra in 4 GB istället för att installera det efteråt. :P
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Läs och begrunda
Surfar du endast, nej
Gör du massor på samma gång/kör tunga applikationer, ja
Simple as that
Gör du dock lite mer saker som lite lättare spel, många flikar,spotify, msn i bakrunden så kan 4gb göra dig gott. Själv skulle jag inte lägga ned 1 ruttet öre om den är gamal och jag inte använder den xD
för att klara mer ska man t ex ha win 7, 64bit versionen,
win 7, 32 bit klarar bara max 3 gig
googla på det först så du ser vad ditt OS stöder
kan du använda 4 så ja, du märker skillnad i allt skulle jag säga
kör det här testat med laptopen, man kan kolla ungerfär hur datorn skulle klara vissa spel
http://www.systemrequirementsl ab.com/cyri/intro.aspx
#7 Jo jag klarar allt förutom processorn, men vafan. Low borde den väl klara? Jag är ingen grafikbög.
men är cpu:n alldeles för gammal så kan det hända att du inte ens kan installera spelet, men det tror jag väl inte
Har somsagt W7 64 bit för att vara beredd på att dra in 4 GB istället för att installera det efteråt. :P