Tjena!
Beställde precis lite kläder ifrån: http://www.stoneislandsstore.com/
Märkte efter jag hade beställt att sidan kändes lite skum, så tänkte kolla ifall nån annan har beställt härifrån nångång?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Det hade ju gjort banan än mer ct-baserad. Snabbare rotationer mellan ramp och floor, tänk på att man som CT har svårt att ta sig upp CW om T har lyckats ta floor. Nu skulle retakes bli ännu lättare för CTs med om T väl kommer upp.
#9 Det gör ändå kartan mer ct-baserad. Lättare att rotera. Att skjuta uppåt har ju aldrig varit ett problem. Problemet är ju snarare att det är för mycket chokepoints och smokes + molo är för starkt för smala gångar samt att CT redan nu har det så otroligt lätt att rotera överallt. Ner i vent så är du redan i secret där T kan ta sig ner, du kan springa i venten så du riskerar i princip ingenting av att hoppa ner där även när T har siten nere.
Att ct kan skjuta uppifrån gör det inte alls svårare för Ts, det är andra delar av kartan som gör det svårt i och med smokesen i CSGO samt molotovsen.
Jobbar dom inte på en ny version av nuke då, precis som dom gjorde med train? Låt oss hoppas att dom FÖRBÄTTRAR den isåfall och inte gör en ännu sämre version som dom gjorde med train.
#10 Att söka av A site som T är ju omöjligt i princip. Bara du kollar ut genom fönstret i gula får du skott i huvudet av någon popdog. Ska du bara springa ut finns det ju inte direkt något ställe att prefirea på...
Att ta sig in A-site är ju mest omöjligt för alla chokepoints som gör smokes och molotovs superbra. Hade det inte varit för dom så hade det varit som på 1.6.
En sak jag inte förstår är varför alla säger att det är så fruktansvärt fel och hemskt om en map är så kallad "ct-sided" men är den "t-sided" då är det lugnt och inga ändringar behöver göras överhuvudtaget. Det är som att ni inte vill ha någon utmaning alls utan ni vill bara kunna vandra in på en bombplats.
Är det bara jag som tycker att maps borde vara ct-sided? Med tanke på att cts har dyrare vapen och utrustning och är utspridda så borde de ha fördel pga mapen. Men allt som cts har ska konstant nerfas och försämras enligt alla, jag förstår verkligen inte varför.
#14 För att det behövs ett par t-sidade kartor i dagsläget. Just nu så finns det ingen karta där det är fördel att vara T på.
I 1.6 var det en bra balans:
Nuke - CT
Train - CT
Inferno - jämn
Dust2 - T
Tuscan - T
Medan det i CSGO ser ut såhär:
Inferno - CT
Train - CT
Overpass - CT
Mirage - CT (hyffsat jämn, men ändå en fördel för CT)
Dust2 - jämn
Cache - jämn
Cobblestone - jämn
Sen kan man ju vända på det du säger hur lätt som helst; "Det är som att ni inte vill ha någon utmaning alls utan ni vill bara kunna vandra in på en bombplats." - Det är som att du inte vill ha någon utmaning alls, bara kunna hålla en site hela rundorna utan problem.
#15 Jag förstår vad du menar men ser det ändå inte som ett måste att det måste finnas t-sided maps bara för sakens skull. Bara mapsen är bra och roliga att spela så bör det inte spela någon roll vilken sida som har övertaget. Jag förstår inte denna besattheten av att maps ska vara så "balanserade" som möjligt.
Det jag menade är att folk vill generellt inte ha någon utmaning alls på t-sidan. Det klagas hit och dit och nuke är "tråkig" för att ct får så många rundor medans d2 var det inte något fel på överhuvudtaget förr då t fick många rundor.
Ct har som sagt dyrare vapen och utrustning och borde därför ha fördel genom mapen enligt mig.
Jag tycker alla maps ska vara CT-sided, men det spelar väl fasen ingen roll. Om ni kan spelet så förstår ni väl att man spelar på båda sidor. Det är ju här vinster kommer fram, de som lyckas bäst på varje sida. Det är ruskigt tråkigt att spela T-sida på Nuke, men desto roligare när man switchar över till CT?
#16 För att det är roligare med en balanserad map-pool. Det kanske inte spelar någon roll för någon som bara sitter och pressar MM, men spelar man lite riktig cs så är det roligare med en balanserad map-pool.
#17 De som börjar CT får ett oerhört stort övertag om banan är så pass CT-sidad som nuke är. Börjar du CT och vinner pickan så har du minst 12 rundor om du inte är helt värdelös. Att då börja CT och bara ha råd att förlora 3 kartor gör att man får en helt annan mentalitet och försiktighet gentemot om man bara behöver vinna 3 rundor.
#16 förstår du på fullaste allvar inte varför folk föredrar att spela balanserade kartor? hur kul är det att få råpisk ena halvan utan att ens behöva vara sämre än motståndet? kartor som nuke i csgo eller train i 1.6 där man ändå är rätt nöjd med typ 4-11 som t blir aldrig lika roliga.
får ct momentum och får upp mycket pengar så de kan köpa incendiary och allt därtill så kan man bli tvärlåst som t, även om man är bättre än sina motståndare. kan hålla med om att ct kanske ska ha ett litet övertag, 9-6 eller 8-7 till ct ska vara standard för att kartan ska vara som bäst tycker jag. annars var t-kartor roliga just för att de var ovanliga, nu är de ju icke-existerande så nu hade det varit ännu roligare med en t-karta.
#16 Inte det det handlar om, om CT ska ha flest rundor eller inte. CS är ett dynamiskt spel där hur man spelar ut rundorna ska kunna skilja grovt från lag till lag och det ska finnas möjligheter. På de_nuke fanns inga möjligheter. Alla matcher man deltog i och/eller speccade slutade likadant. T Försökte skrapa ihop 4 rundor. CT satt bekvämt och mollade gula+knarr. Sen var det bara en jävla väntan. Det var bara yard det gick att få en vettig duell på. Och knappt där eftersom det fanns 100 vinklar CT kunde stå på medan som T var man tvungen att hoppa berg eller bli boostad på lådan för att ens ha ett dugligt överraskningsmoment.
TL;DR nuke sög skit. Tråkig att kolla på. Tråkig att spela.
#16 Jo men just nuke är en grovt ct sided map. Man kan spela 13-2 första halvan och den går fortfarande att vända. Detta gör att lite tur/otur på pistolrundan kan avgöra hela matchen
#18 Jag skulle vilja påstå att det skulle vara minst lika tråkigt om alla maps hade 8-7 halvor hela tiden. Nuke är ju väldigt unik så därför är det synd enligt mig att den inte finns kvar längre.
#19 Jag förstår mycket väl. Likadant som ni tycker att det är intressant med balanserade kartor så är det intressant med kartor där det domineras av en sida också.
#21 Det fanns visst möjligheter på nuke bara att många lag var för lata för att jobba på sina tsidor. Nip och Tsm hade väldigt bra tsidor om jag inte minns fel. Kommer mapen tillbaka nu så kommer den inte alls att vara lika ctdominerad då ts överlag får mer rundor nu än förr.
#24 uhm. nä. klart alla har en bra T-sida ibland. men då oftare för att CTs gör misstag än för att T är så jävla bra. men statistiken talar. finns hur många exempel som helst när NiP får 2 rundor som T men går ut med vinst på nuke för att kartan är sämst.
det är en bajsbana och har alltid varit det. riktigt skräp
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Att ct kan skjuta uppifrån gör det inte alls svårare för Ts, det är andra delar av kartan som gör det svårt i och med smokesen i CSGO samt molotovsen.
Att ta sig in A-site är ju mest omöjligt för alla chokepoints som gör smokes och molotovs superbra. Hade det inte varit för dom så hade det varit som på 1.6.
Är det bara jag som tycker att maps borde vara ct-sided? Med tanke på att cts har dyrare vapen och utrustning och är utspridda så borde de ha fördel pga mapen. Men allt som cts har ska konstant nerfas och försämras enligt alla, jag förstår verkligen inte varför.
I 1.6 var det en bra balans:
Nuke - CT
Train - CT
Inferno - jämn
Dust2 - T
Tuscan - T
Medan det i CSGO ser ut såhär:
Inferno - CT
Train - CT
Overpass - CT
Mirage - CT (hyffsat jämn, men ändå en fördel för CT)
Dust2 - jämn
Cache - jämn
Cobblestone - jämn
Sen kan man ju vända på det du säger hur lätt som helst; "Det är som att ni inte vill ha någon utmaning alls utan ni vill bara kunna vandra in på en bombplats." - Det är som att du inte vill ha någon utmaning alls, bara kunna hålla en site hela rundorna utan problem.
Det jag menade är att folk vill generellt inte ha någon utmaning alls på t-sidan. Det klagas hit och dit och nuke är "tråkig" för att ct får så många rundor medans d2 var det inte något fel på överhuvudtaget förr då t fick många rundor.
Ct har som sagt dyrare vapen och utrustning och borde därför ha fördel genom mapen enligt mig.
#17 De som börjar CT får ett oerhört stort övertag om banan är så pass CT-sidad som nuke är. Börjar du CT och vinner pickan så har du minst 12 rundor om du inte är helt värdelös. Att då börja CT och bara ha råd att förlora 3 kartor gör att man får en helt annan mentalitet och försiktighet gentemot om man bara behöver vinna 3 rundor.
får ct momentum och får upp mycket pengar så de kan köpa incendiary och allt därtill så kan man bli tvärlåst som t, även om man är bättre än sina motståndare. kan hålla med om att ct kanske ska ha ett litet övertag, 9-6 eller 8-7 till ct ska vara standard för att kartan ska vara som bäst tycker jag. annars var t-kartor roliga just för att de var ovanliga, nu är de ju icke-existerande så nu hade det varit ännu roligare med en t-karta.
TL;DR nuke sög skit. Tråkig att kolla på. Tråkig att spela.
#19 Jag förstår mycket väl. Likadant som ni tycker att det är intressant med balanserade kartor så är det intressant med kartor där det domineras av en sida också.
#21 Det fanns visst möjligheter på nuke bara att många lag var för lata för att jobba på sina tsidor. Nip och Tsm hade väldigt bra tsidor om jag inte minns fel. Kommer mapen tillbaka nu så kommer den inte alls att vara lika ctdominerad då ts överlag får mer rundor nu än förr.
Gör om alla väggar till tunn metall så man kan fethaXXa
det är en bajsbana och har alltid varit det. riktigt skräp