Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Har du ingen motivation sa are ju svart. Motivation kan vara att knulla instagram brudar som leker fitnessmodeller, se snyggare ut naken, sluta bli retad pa familjemiddagar for att man har dubbelhaka, lite snopp och inte far doppa brudar fran Spy Bar.
Bästa tipset: Bara gör det, gå dit även om du tycker det är piss eller är trött. När du gjort det en längre tid, kommer det bli en vana, det kommer till slut vända och bli tvärtom, kan du inte träna kommer du känna dig trött eller pissig. Så är det för mig, tränar jag inte blir jag typ deppig och trött, så motivation behövs inte överlev bara de första tiden i gymmet.
Tvinga dig själv i ca 2-4 veckor, därefter kommer det att gå per automatik. Jämför din egen situation med dina föräldrars, farföräldras, farfarföräldrars, människor i fattigare länders... Hur jobbigt är det att träna jämfört med vad de stod/står ut med varje dag?
Om du inte orkar att träna så lägg av, inte fan ska du pressa dig till att göra någonting mot din vilja för att du kanske blir van och slutar ogilla det efter 6mån? Helvete, stanna hemma om du vill. Ingen annan som bryr sig.
Jag tränar för att jag mår bra av det, den dagen jag slutar må bra av det lägger jag av.
Argument för att träna
1.Vill du va oskuld för livet?
2. Du mår bättre sover bättre osv.
3. Honorna gillar det
4. Inger respekt
5. Man släpper jobbiga tankar när man tränar
6. självdisciplin
Eller, när man deffar ned sig till 6-7% bf inför en tävling.... att lyssna på kroppen just då? Det är det sista du vill göra. Det enda kroppen vill är att äta kebabpizza med ben & jerrys på. Kroppen är den sista du vill lyssna på ifall du vill uppnå någon form av snygg fysik eller att bli stor och stark. Kroppen är alltid den första att säga ifrån ifall något blir obekvämligt. Bara ignorera och fortsätt.
Ta papper och penna. Skriv ned fördelar du ser med att gå på gym (livsstil, hälsa, relationer, pengar m.m) och tänk på dessa varje gång du tvekar på att dra på gymmet!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Och så tänker jag på allt som är jobbigt, men det blir gjort :D
Tvinga dig själv i ca 2-4 veckor, därefter kommer det att gå per automatik. Jämför din egen situation med dina föräldrars, farföräldras, farfarföräldrars, människor i fattigare länders... Hur jobbigt är det att träna jämfört med vad de stod/står ut med varje dag?
Jag tränar för att jag mår bra av det, den dagen jag slutar må bra av det lägger jag av.
Är du sugen på chips och en hemmakväll så är du.
Argument för att träna
1.Vill du va oskuld för livet?
2. Du mår bättre sover bättre osv.
3. Honorna gillar det
4. Inger respekt
5. Man släpper jobbiga tankar när man tränar
6. självdisciplin
nä men srs 115-120 skulle vara mäktigt