Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Referenstagning - nuvarande arbetsgivare

Postat av KaramellKnugen den 21 November 2016, 19:14
12 kommentarer · 855 träffar
Hej hej hallå.

Har varit på en intervju hos ett företag som jag visat intresse för, idag ringde dom och bad om referenser. Har varit där på två intervjuer innan + att jag i veckan fick träffa teamet. Nu verkar det som att det är på sluttampen. Nu till problematiken, dom vill ha så färska referenser som möjligt och då jag har varit på detta arbete i drygt ett år så är det här ifrån mina färskaste referenser kommer att finnas. Innan detta jobb så hade jag ett uppehåll på drygt 5 månader vilket gör att mitt senaste arbete förutom detta är i juni 2015, vilket känns som en för gammal referens.

Hur har ni gjort i liknande situationer? Ska man försöka hitta någon man kan lita på, trotts att man inte talat om för denna innan att man har sökt jobb? Det borde rimligtvis inte vara hard feelings då folk byter jobb var och varannan dag numera.

Kom med tips och hjälp KaramellKnugen i en svår sits.

/KaramellKnugen

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..