som sagt missade matchen finns det några ställen att se den i repris. antar även att nån kommer lägga upp hela skiten på youtuben, men finns det några andra ställen att se den???
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Underhållsbidraget skulle jag vilja säga att han har rätt att kräva dig på. Studiebidraget däremot behöver du för att kunna köpa kläder, grejer till skolan osv.
Eller juridisk rätt har han inte någonstans när det gäller dina bidrag, men han har all rätt i världen att sparka ut dig från hemmet.
Du kan ju skita i vad din farsa säger och va med dina polare, men då får du tänka på att han har all rätt att slänga ut dig då han inte har ansvar för dig längre. Om du inte gillar din farsa så skaffa ett jobb och flytta hemifrån.
#0 Ditt studiebidrag har din far inte rätt att ta. Däremot kan han välja att tvinga dig att vara hemma på valborg, då du fortfarande bor under dina föräldrars tak.
Om din far får hela ditt studiebidrag antar jag att han betalar kläder osv för dig vilket förmodligen kostar bra mycket mer än studiebidraget + så tar han det inte utan sätter in det på ditt sparkonto alltså är det fortfarande ditt. Och så länge du bor hemma får du ta och anpassa dig efter deras regler då det trotts allt är dom som förser dig med mat och husrum.
Enligt lag så kan du spotta på allt din farsa säger. Men har man en gnutta respekt i kroppen så ska man lyssna på sina föräldrar livet ut.
Tyvärr så är det inte många som lär sina barn hur man visar respekt och är allmänt ödmjuk. Allt ska bara handla om pengar, pengar, pengar och köpa egen lägenhet.
#14 Jo precis, har egentligen inget emot att han tar pengarna för mig, det jag är mest förbannad över är att han förbjuder mig att vara med mina polare.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Ens föräldrar eller vårdnadshavare har ansvar och bestämmer över en tills man fyller 18 år.
Eller juridisk rätt har han inte någonstans när det gäller dina bidrag, men han har all rätt i världen att sparka ut dig från hemmet.
Jag hade helt fritt från 15år, har alltid skött mig (ish).
Tyvärr så är det inte många som lär sina barn hur man visar respekt och är allmänt ödmjuk. Allt ska bara handla om pengar, pengar, pengar och köpa egen lägenhet.
#4 Stannade hemma.