Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Goda gärningar!

Postat av Spooderman den 5 Juli 2013, 05:55
32 kommentarer · 433 träffar
Tja gott folk, tänkte berätta mer om vad som hände igår på dagen som gjorde så att jag plötsligt blev mycket gladare av.

Skulle gå handla med min mormor efter att ha hämtat ut lite pengar åt henne, vi går in i lidl och jag går o plockar mig en colaburk medans mormor hämtar lite nyponsoppa och nåt annat. Ser denna stackars man i rullstol som har tappat en tung vara som sedan desperat försökt nå utan något resultat. Som vanligt brukar jag titta snett på såna och bara gått förbi. Men inte denna gång!

Kände att jag fick någon sorts tanke om att hjälpa och förgylla hans dag, och faktiskt göra livet positivare för honom, att veta att det finns folk som hjälper. Sagt som gjort, plockade jag upp varan på hans lilla korg han hade i famnen och han svarade: Tack så hemskt mycket, tack tack! Man såg verkligen hur han tackade med kärlek, han log och det smittade av.

Gick vidare till kassan, förbi den till änden av kassan där lilla utdragbara hyllan finns där man packar. Varorna rullar fram på bandet mot mig, öppnar plastpåsen(ni vet sådär när man skakar den en gång i luften), lägger ner nyponsoppan och tittar lite till vänster, får syn på en kvinno-plånbok ni vet såna där gigantiska. Tar upp den och ger den till mannen i kassan och säger, ursäkta tror någon har glömt plånboken. Han tar emot den och lägger den vid sidan om. Har packat klart och går ut med mormor.

Säger hejdå och våra väg splittras, öppnar colaburken utanför centrum och tar en klunk, känner att den colan var fylld med glädje och smakar underbart.

disk: har ni någonsin gjort någon god gärning? hur kände ni då?
Eventuella stavfel bjuds det på!

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..