Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Söker 2 äldre spel!!!

Postat av Musi den 29 Mars 2013, 20:11
25 kommentarer · 417 träffar
Lägger tråden i kärlek pga att det är nostalgi för mig.

2 st spel varav ett är när man ser gubben man går med från en speciell vinkel i rummet, spelet är 3D. Handlingen är att man blir inlåst i ett museum och ska komma ut därifrån. Istället hittar man en hemlig håla i någon brunn på museet och man åker tillbaka i tiden till riddartiden och ska lösa ett mysterium som har med platsen där museet ligger.

Kommer ihåg att i början av spelet hade man grå tröja och blåa jeans. Och att man gick in i ett kontor där man egentligen inte fick vara. Sen blir man inlåst då och man ska krypa på golvet och komma förbi larm i form av röda laser strålar.

Det andra spelet är ett bilspel som man såg uppifrån på och banorna hade varsitt theme t.ex en bana var skräckbana, en västern, jungel, stad, hustak, en snöbana osv. Man såg bilarna i 3D uppifrån liksom. Man kunde få olika vapen till bilen såsom minor, vapen, boxhandskar osv.

Kommer ihåg att jag köpte spelen i en leksaksaffär och fodralen var"PC BEST BUY" någonting och var billiga.

Någon som har några förslag?

Har verkligen undrat vad dessa spelen heter hur jävla länge som helst. Spelade dom när jag var skitliten kanske 5-6 år och jag är 18 år och 4 månader nu.

Tack så mycket!!!

#EDIT!
Har hittat museum spelet. Knight's Chase heter det. Liknande Alone in the dark fast mer gåtor och mindre fighting. Bygger på samma motor och princip! http://www.youtube.com/watch?v =VSUGz8_uTWU så är det! :)

Vet vad bilspelet heter nu med! Motor Mash!!!! Tack till #22 :)
Föregående tråd
Nästa tråd

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar