Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rädd för vara desperat med nya vänner..

Postat av Ruze den 20 Mars 2013, 16:25
36 kommentarer · 1 198 träffar
Känner väl bara för att skriva av mig om detta problem. Jag har inga vänner. Ingen. Ingen hör av sig till mig, jag hör inte av mig till någon. Jag är väldigt ensam och varit det en lång stund. Jag var t ex hemma på nyår. Blev inte ens bjuden till de jag trodde var mina vänner..

Jag går iallafall på universitet, började en kurs till våren så det är första gången jag läser universitet. Det har väl gått hyffsat för mig, jag pratar med folk osv.

PROBLEMET är att jag är så rädd för att vara "desperat". Att vara en såndär person som är allmänt jobbig. Jag har t ex fått bra kontakt med en snubbe i klassen. Vi jobbar mycket tillsammans under seminarium, vi snackar på föreläsningar. Sällskap till och från skolan. Vi gjorde ett arbete tillsammans förut och då fick jag hans nummer för att jag skulle ringa han dagen efter när jag var i skolan (han skulle vara där tidigare och göra något). Så jag ringde osv så möttes vi upp.

Jag har känt han i kanske 1-2 månader ungefär och jag kände för att nu i helgen tänkte jag kolla i fall han hade lust dra ut med några andra och ta nån öl. La upp idéen för han i måndags. Han sa han var på. Han sa även han kunde kolla med några andra han kände så det var lugnt.

Igår så hade vi föreläsning så jag frågade han då ifall han hade kollat med sina vänner ifall de skulle med. Han sa han skulle göra det. Sen gjorde vi sällskap hemåt och snackade lite om ställen man kunde dra till. På torsdag har vi ett seminarium och vi gör ett arbete han sa jag skulle smsa han på onsdag (idag) om att han skulle skicka det till mig. På tisdagskvällen så smsade jag han en annan fråga (angående kurslitteratur) men jag har inte fått något svar från han.

Så ifall jag skickar sms nu och ber han skicka arbetet till mig + frågar hur de har gått, det verkar inte direkt "desperat" eller något av mig? Att skicka två sms efter varandra där han inte svarar på de första..

Samma sak med krogen, ska jag fråga han imorrn hur det ser ut med helgen eller ska jag fråga på fredag? Ifall det inte blir något, är det bara försöka dra ut då helgen därpå?

haha aa som ni kanske förstår så är detta rätt så patetiskt och det är väl inget jätteproblem för 99% av befolkningen här i Sverige. Men jag är otroligt orolig över att vara så "desperat efter vänner" så folk inte vill umgås med mig pga det. När ni nu läser texten, finner ni mig desperat eller är jag bara normal?
Föregående tråd
Nästa tråd

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 36 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..