Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mitt beroende

Postat av AboOow den 25 Januari 2013, 22:21
11 kommentarer · 458 träffar
Jag vill endast göra den här tråden för att varna er för den här typen av droger. Jag kallar det här för en drog för att jag blev så pass beroende och förstörd av det att jag kunde sitta inne i fosterställning i flera veckor/månader och gråta mig till sömns. Men det är lika bra att gå till historien direkt.

För ungefär 1 år sedan då jag gick första året på gymnasiet så låg det en pizzeria ungerfär 100 meter från vår skola dit vi gick och åt kanske 1 - 3 gånger i veckan, mestadels för att det var dålig/äcklig mat i skolan. I de flesta fall blev det en kebabtallrik eller kebab-pizza då min passion för kebab är oerhört stark. Jag vet inte om dom gjorde något med kebaben där som gjorde mig så dragen till den eller om det bara var jag som var svag för smaken. Men det var iallafall något speciellt med deras kebab.

Det var någon gång i Januari, strax efter lovet slutat då det var fisk eller något annat i skolan som jag inte gillade. Jag, Peter, Linus och Måns bestämde oss för att gå ner till pizzerian, inget speciellt med det. Så vi strosade ner till pizzerian. Jag beställde en kebab-tallrik tror jag och de andra vet jag inte riktigt, men de är inget viktigt.
Efter att inte ha ätit kebab under hela lovet då det varit jul och nyår så skulle det här bli riktigt speciellt, min mun längtade efter den underbara smaken som snart skulle utge en gudomlig känsla i hela kroppen, det var knappt så att jag kunde bärga mig. Jag minns hur jag satt och drog in den ljuvliga doften av kebab medans jag väntade på min mat-rätt.

När äntligen min kebab-tallrik kommit till bordet så minns jag första tuggan, det finns inga ord för hur fantastiskt det smakade, jag sade ingenting, jag bara åt och åt. Jag minns hur jag var nära på att ta kebaben och bara dra runt den i ansiktet, få känna dens lena och smått fuktiga närvaro. Jag var så som besatt av smaken och dens konstistens. Jag blev såklart först klar och var helt proppmätt, men jag behövde mer! jag visste att om jag bara låg i så skulle jag kunna få i mig mer och få uppleva den där speciella känslan, Jag frågade mina vänner om vi skulle beställa mer, dom bara skratta åt mig och kasta lite sallad på mig, jag ville ju samtidigt inte vara annorlunda så jag skratta lite också lite för att vara med. Medans dom satt och åt upp så satt jag och bara kolla på mitt tomma fat och drömde mig bort till min lilla kebab-värld.

Då dom till slut blev klara så började vi vandra tillbaka till skolan, jag tänkte berätta för mina kompisar om incidenten, men visste inte vad dom skulle tro om mig, jag vill ju inte att dom ska tro att jag är knäpp eller något sådant.

Finns det någon där ute med något liknande beroende? Jag funderar på att edita med hur mitt beroende blev allt värre om det är så att någon där ute finns att tala med.

Är detta ett vanligt beroende?

26 personer har röstat
Föregående tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar