Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför går alla så sakta?

Postat av d1ck j0nes den 23 Augusti 2012, 23:18
87 kommentarer · 832 träffar
Är det någon annan som har upplevt detta?

Situationen ser alltså ut så här:

http://i.imgur.com/04di5.jpg

Jag är ingen hetsig eller stressad person, jag har alltid fått mig beskriven som "lugn och betänksam", "intelligent", osv. Likväl blir jag förbannad flera gånger dagligen för att det kommer någon jävel och går sakta framför mig. Gärna går de på bredd också, eller mitt på trottoaren/i korridorer. Nu har det gått så långt att jag tycker att det markant drar ner min livskvalitet.

Det är precis samma situation när jag ska gå med någon, jag måste aktivt tänka på att gå väldigt sakta för att personen ska hinna med. Glömmer jag bort det hör jag hur personen måste börja småjogga eller börjar prata lite ansträngt. Redan här känner jag hur blodtrycket stiger, och jag får spänningar i käkmuskulaturen. Det kusliga är att det inte är några tjockisar - det är folk som är i precis samma vigör som jag är. Det är inget litet urval av min bekantskapskrets heller. Det är precis ALLA som jag stöter på.

Numer när någon frågar om jag ska gå åt samma håll svarar jag nej, för att sedan gå i en stor omväg och nå fram till målet. Jag kommer givetvis fram före den andra personen också.

Intressant är att det oftast är YNGRE personer. Ni som inte upplever problemet ÄR sannolikt problemet. Varför är ni så oförmögna att gå i raskt tempo?

Gjorde man på annat vis förr i tiden?
Föregående tråd
Nästa tråd

87 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 87 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..