Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vräka grannen så kompis kan flytta in

Postat av d1ck j0nes den 2 Februari 2012, 17:53
33 kommentarer · 250 träffar
Tjo,

Har ett litet dilemma jag sitter och klurar på.

En polare har kommit in på ett program på samma campus som jag studerar vid, men har ingen lägenhet. Han har däremot väldigt många köpoäng (som man har för att "bidda" på bostäder) och skulle säkert få vilken lägenhet som helst om någon blev fri. De enda som finns är däremot i ett område som ligger lite off, om inte en lägenhet i mitt hus plötsligt blev ledigt. Min grannes, till exempel.

Blev tipsad om störningsjouren i en annan tråd, och fick en idé:

Jag vet att den här personen är borta vissa helger (åker fredag morgon, kommer tillbaka söndag kväll), och det borde man ju kunna utnyttja.

Hade tänkt mig följande:

1. Jag spelar sent på fredagen och måndagen (03-04-ish) hög musik i min lägenhet, fast ställer högtalarna ute i köket, som ligger längst med ytterväggen. Här finns bl.a ventilförbindelse till grannen, och det är lyhört lägenheterna sinsemellan. Bor på hösta våningen, så det är svårt att från marken utröna var musiken kommer från.
2. Jag stänger sedan dörren och hänger upp ett täcke för ljuddämpning så det inte går att avgöra att ljudet kommer ifrån min lägenhet när man står i korridoren. Jag går ut ur lägenheten och väntar i trapphuset till någon kommer, och låtsas sedan att jag inte vet något om det men att "det är så varje helg". Nästa gång gör min kompis samma sak.
3. Ringer störningsjouren. Punkt 1-2 upprepas ett par helger i rad.

4. Grannen vräks, min polare kan flytta in!

Här är en illustration (tagen från deras webbplats)
http://tidsresenaren.creftan.c om/plan.jpg

Här (se pil) ligger problem i planen. Krävs det någon verifiering i form av ett påskrivet svar eller ett besök där hyresgästen närvarar innan nästa steg tas? I så fall går ju allt om stöpet...

Som extra fråga undrar jag om någon har erfarenhet av störningsjouren, och hur man - teoretiskt - skulle kunna lägga upp det här? Det känns ju lite moraliskt tveksamt, men samtidigt är ju två nöjda personer bättre än en.

Är det i lagens mening tillåtet? Lite lurig lurendrejeri, javisst, men så länge man inte utger sig för att vara någon annan borde det ju vara helt OK?

Tips mottages tacksamt! Tack.
Föregående tråd
Nästa tråd

33 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 33 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..