Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Förhållande

Postat av wthvr den 19 Juni 2011, 19:46
16 kommentarer · 332 träffar
Hej.

Jag tänker inte avslöja om min kompis är en tjej eller kille, blir lätt att ni kommenterar olika pga könet.

Min kompis (kallar den för X) har varit tillsammans med sin partner lika länge som jag har varit tillsammans med min partner. Några år vill säga.

Utan att låta självgod har jag och min partner det mycket bättre än X och dens partner.

X klagar till mig hur dåligt den mår över dens förhållande.
X vill inte längre ta på sin partner, ha sex osv.

Jag frågar X om den ens älskar sin partner längre, och den säger nej. Då frågade jag varför är du ens ihop med den då?
X säger att den kan inte göra slut pga att X vill inte såra sin partner, och partnerns familj.

Vad ska jag som vän göra?
Jag tycker om X jätte mycket, och partnern. Vill inte att det ska ta slut mellan dom egentligen. Men det är ju inte shysst mot någon om dom fortsätter att vara tillsammans.

Jag har sagt till X "på skarpen" att X borde göra slut, då har X blivit arg på mig, bett mig dra åt helvete osv.

Jag vet, jag har egentligen inget med deras förhållande att göra.
Men X har förklarat tydligt för mig att X inte är kär längre, eller ens älskar sin partner, utan bara är tillsammans för att inte såra någon.

Så, vad ska jag som vän göra?

Vet att det kanske blev lite förvirrande att läsa.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..