Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Har Mamma rätt att göra så?

Postat av K4lle Von Lurig den 30 Mars 2011, 00:23
176 kommentarer · 713 träffar
Hej.

Sen en tid tillbaka har mina föräldrars dator varit sönder.(den är på lagning). Under denna tiden har dem fått låna min till att sköta räkningarna. Det var ingenting med det förrän ikväll vid kvällsmaten.

Mamma berättade då att hon hittat massa porrlänkar i min historik. Jag försökte ju direkt komma på ett försvar som : det var en kompis som skickade massa sjuka länkar osv.

Problemet var att det var ganska många... Efter en kort diskussion med Mamma och hennes sambo har jag fått dataförbud i en vecka. Jag vade direkt att sätta mig på bussen till Pappa för möjligheten till att sitta vid datorn.

Nu till frågan : Har hon rätt att göra så? Kan ni hjälpa mig att komma på nåt argument att få tillbaka den snabbare? Tror du hon gör det för att ha tillgång till sin bank och nyheter 24/7?

Tack på förhand

Någon bad om en edit så varför inte.....

************************** Edit ****************************** *

Hej vad skönt att många bryr sig och verka dela samma uppfattning som mig. Jag skickade ett sms till Mamma innan jag gick och la mig med "Det är väl värre att ha sex irl? än att se de på en skärm". Som hon slutade svara efter.

Sen mitt i allt började Pappa undra varför jag kom så plöstligt (har inte varit där på typ 2månader). Tänkte det var lika bra att vara ärlig , så inte Mamma av någon anledning berättar det om hänt blir ju bara värre då. Pappa tyckte det var jätte konstigt och tog mitt parti i det hela. Pappa tyckte det var väldigt osmidigt gjort av min mamma då han började prata om att det är normalt att utforska sig själv och sånt. Han ringde upp Mamma och dem började skälla på varandra (ingen bra relation efter skillsmässan). Nu ska jag tydligen på nåt möte vid 18 när Mamma är hemma från jobbet med Mamma , hennes sambo och Pappa.. Jag kommer använda dem bästa av era argument , ska bli kul att se hur Mamma tacklar dem....

btw skriv gärna mer argument som jag kan använda. Tack

edit

Nu har jag äntligen fått i mig lite mat efter en vääldigt lång kväll...
Mamma skickade ett sms "är hemma nu" så jag och Pappa åkte till Mamma.
När jag kom dit visade hon inte den bestäma/nochalanta sidan hon hade i går.

Hon satt mest tyst tillsammans med sin fega sambo. Jag kände att jag hade dels Pappa bakom mig sen satt jag inne med ett par bra argument (TACK). Jag frågade varför Mamma gjorde en så stor grej av det hela sa att runt 96% av alla tonårskillar kollar på porr(tack för länken). Hon satt mest tyst och hade typ inga argument. Tillslut fick hon fram att porr är en skev bild av att ha sex. Hon började med att dem som utför det inte ens känner varandra och att tjejerna framgår som leksaker. Samt att hon är rädd att jag ska tro att alla tjejer har så stora bröst och att jag känna mig typ "liten" om man kollar på killarnas penis osv. Hon var rädd att jag skulle tro att det var "standard" att ha samlag med 3 tjejer samtidigt.

Jag blev väldigt arg och ledsen och sprang ut från rummet när hon sagt det. Jag tycker kunde man inte sagt det från början? Vad är det för jävla relation när man inte kan prata om så små grejer. Pappa kom ut efter en stund så åkte vi hem.

Jag funderar på att koppla in skolsköterskan i detta. Hur normalt är det att en vuxen människa (Mamma) inte kan säga vad hon tycker är fel? IStället ger hon dataförbud i 1 vecka för att kolla nyheter och ha banken för sig själv... Funderar om sagt på att prata med skolsköterskan i morgon och få lite råd där. Känns som att Mamma och min relation är åt helvete just nu...........

Vad tror ni?

Överreagerade Mamma?

593 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

176 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 176 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..