ville skicka in sin klassiska gamla logotyp till Valve för att den skulle användas som förlaga för Majorn i Budapests lagklistermärken., men efter att ha granskat regelverket visade det sig att det strider mot Valves regler att använda andra logotyper än den som faktiskt används av organisationen. Nu har NIP:s kommunikationschef Rob "Rob4" Clarkson presenterat en ny plan.
I ett inlägg på X avslöjar Rob4 att NIP arbetar med flera initiativ kopplat till organisationens historia. Först planeras en begränsad kollektion av merchandise inspirerad av den klassiska logotypen. Dessutom förs samtal med Starladder om hur laget kan inkludera äldre visuella element i turneringens sändningar.
Parallellt förbereds ett evenemang med tidigare NIP-legendarer, som ska hylla organisationens historia. Slutligen utvecklar klubben en ny visuell identitet där färger och former hämtar inspiration från den ikoniska logotypen.
I ett inlägg på X avslöjar Rob4 att NIP arbetar med flera initiativ kopplat till organisationens historia. Först planeras en begränsad kollektion av merchandise inspirerad av den klassiska logotypen. Dessutom förs samtal med Starladder om hur laget kan inkludera äldre visuella element i turneringens sändningar.
Parallellt förbereds ett evenemang med tidigare NIP-legendarer, som ska hylla organisationens historia. Slutligen utvecklar klubben en ny visuell identitet där färger och former hämtar inspiration från den ikoniska logotypen.
We're gutted we couldn't have the old NIP logo as our Major sticker, it would have been great for fans, and let's face it, commercial...
— Rob4 (@Rob4cs) October 20, 2025
But it's not everything:
1⃣ We're working on limited edition merch
2⃣ Speaking with StarLadder about which logo/visuals we can have in…





