×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Polen

ropz tonar ner snacket om publikfusket: "nästan noll procent"

1
Robin "ropz" Kool säger att publiken kan höras i clutch-situationer men tonar ner att spelarna generellt hör vad som skriks.
När det spelas turneringar i stora arenor går alltid snacket huruvida spelarna hör när publiken skriker info. Detta är ett förstörande moment då information som spelarna på servern inte har ges ut av publiken för att ge sitt lag en fördel.

Nu dementerar Team Vitality-stjärnan Robin "ropz" Kool att spelarna hör vad som skriks. På ett påstående från kommentatorn Moses att spelarna hör nästintill inget håller ropz till viss del med men att det beror på situation:

— Jag tror att det i teorin skulle kunna vara möjligt, om förutsättningarna är de rätta (tystnad i TeamSpeak, hög ljudnivå från publiken osv). Jag skulle inte säga att det är 0 %, men väldigt nära, säger han och fortsätter:

— I den där 1v2-situationen, när inget händer, kommer åtminstone ett visst ljud att höras, och om spelarna snappar upp det och inser vad det betyder, kan informationen bli uppenbar. Enligt mig avgör publiken ödet för många rundor och kanske även matchresultatet, men ja – det är scen-CS, antingen älskar man det eller hatar det.

Vitality möter under söndagen regernade mästarna Team Spirit i finalen av IEM Katowice. Vitality jagar sin första titel av den klassiska turneringen. Matchen startar 17:00.


Artikelbild: Stephanie Lindgren/Blast
Videokälla: Blast/Twitch

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..