×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Bisarr bugg gjorde det möjligt för spelare att flyga i CS2

1
Valve fick ut en ny patch och skämtade om buggen i sina release notes.
Efter gårdagens uppdatering av Counter-Strike 2, där Valve fokuserade på att uppdatera hoppmekaniken i spelet, uppstod en minst sagt spelförstörande bugg som gjorde det möjligt för spelare att flyga i spelet. Buggen fick Valve att agera snabbt och tillverkaren har redan släppt en uppdatering för att lösa problemet.

I den senaste uppdateringen valde Valve att skämta om buggen som man enbart refererade till som ”I have to go, my planet needs me".

Se den svenska spelaren Tilde "7licious" Byström stöta på buggen:

Förutom att eliminera flygbuggen har uppdateringen även förbättrat spelets funktionalitet på ett par andra punkter. Bland annat har en ny inställning, sv_jump_precision_enable, lagts till, vilket gör det möjligt att inaktivera precisionsförbättringar för hopp på till exempel surfservrar.

Fullständiga patch notes:
[ MISC ]
- First-person inspect animation in Inventory and Loadout will now match in-game viewmodel settings and FOV.
- Fixed a regression with smoke rendering from old demo files.
- Fixed damage report to show correctly in Casual and Deathmatch game modes.
- Added sv_jump_precision_enable so servers running certain custom game modes (e.g. surf) can opt out of jump precision improvements.
- Fixed "I have to go, my planet needs me."
Artikelbild: Skärmbild/Valve och 7licious/X
Videokälla: Valve

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..