Efter gårdagens uppdatering av Counter-Strike 2, där Valve fokuserade på att uppdatera hoppmekaniken i spelet, uppstod en minst sagt spelförstörande bugg som gjorde det möjligt för spelare att flyga i spelet. Buggen fick Valve att agera snabbt och tillverkaren har redan släppt en uppdatering för att lösa problemet.
I den senaste uppdateringen valde Valve att skämta om buggen som man enbart refererade till som ”I have to go, my planet needs me".
Se den svenska spelaren stöta på buggen:
Förutom att eliminera flygbuggen har uppdateringen även förbättrat spelets funktionalitet på ett par andra punkter. Bland annat har en ny inställning, sv_jump_precision_enable, lagts till, vilket gör det möjligt att inaktivera precisionsförbättringar för hopp på till exempel surfservrar.
Fullständiga patch notes:
I den senaste uppdateringen valde Valve att skämta om buggen som man enbart refererade till som ”I have to go, my planet needs me".
Se den svenska spelaren stöta på buggen:
Butterfly fly away pic.twitter.com/DYYH5iJ8Br
— Tilde Byström (@7liciousCSGO) October 29, 2024
Förutom att eliminera flygbuggen har uppdateringen även förbättrat spelets funktionalitet på ett par andra punkter. Bland annat har en ny inställning, sv_jump_precision_enable, lagts till, vilket gör det möjligt att inaktivera precisionsförbättringar för hopp på till exempel surfservrar.
Fullständiga patch notes:
[ MISC ]
- First-person inspect animation in Inventory and Loadout will now match in-game viewmodel settings and FOV.
- Fixed a regression with smoke rendering from old demo files.
- Fixed damage report to show correctly in Casual and Deathmatch game modes.
- Added sv_jump_precision_enable so servers running certain custom game modes (e.g. surf) can opt out of jump precision improvements.
- Fixed "I have to go, my planet needs me."
- First-person inspect animation in Inventory and Loadout will now match in-game viewmodel settings and FOV.
- Fixed a regression with smoke rendering from old demo files.
- Fixed damage report to show correctly in Casual and Deathmatch game modes.
- Added sv_jump_precision_enable so servers running certain custom game modes (e.g. surf) can opt out of jump precision improvements.
- Fixed "I have to go, my planet needs me."