Valve har nu släppt tre uppdateringar till CS2 sedan torsdags. Uppdateringarna är inte stora, men fokuserar på att åtgärda alla buggar och problem som jätteuppdateringen i torsdags medförde.
En funktion som spelarna lyckades exploatera tidigt är den nya Armory Pass-funktionen. För att vinna skins och gun charms behöver spelare tjäna in erfarenhetspoäng (XP), vilket ges ut efter matcher. Det blev då vanligt för spelare att hoppa in i Dust 2 och be alla 10 spelare på servern att rusha mid, kasta granater och kniva motståndarna. Som resultat av detta tog matchen slut på rekordtid, och alla fick snabbt ihop sina XP-poäng. Men nu har Valve åtgärdat detta genom att ta bort granat- och knivskada ur XP-beräkningarna. En fråga som kvarstår är hur Valve nu ska lösa att spelare istället rushar mid och skjuter motståndarna, vilket i teorin borde fungera minst lika bra.
I övrigt har små buggar åtgärdats och spelet har fått stabilitetsförbättringar vilket förhoppningsvis leder till färre krascher. Många användare rapporterar dock om fortsatt dålig prestanda.
Här är nattens uppdatering:
Adjusted the score calculation in Casual, Competitive, and Wingman to exclude knife and utility damage
Fixed 3rd person weapon angles to fully incorporate recoil
Fixed missing cascade shadows on some community maps
Fixed the Armory weapon preview having extra models
Network jitter graphs now have a number in the upper right hand corner that gives the scale of the graph
Fixed some cases where shell casings could render as an error model
Various stability fixes
En funktion som spelarna lyckades exploatera tidigt är den nya Armory Pass-funktionen. För att vinna skins och gun charms behöver spelare tjäna in erfarenhetspoäng (XP), vilket ges ut efter matcher. Det blev då vanligt för spelare att hoppa in i Dust 2 och be alla 10 spelare på servern att rusha mid, kasta granater och kniva motståndarna. Som resultat av detta tog matchen slut på rekordtid, och alla fick snabbt ihop sina XP-poäng. Men nu har Valve åtgärdat detta genom att ta bort granat- och knivskada ur XP-beräkningarna. En fråga som kvarstår är hur Valve nu ska lösa att spelare istället rushar mid och skjuter motståndarna, vilket i teorin borde fungera minst lika bra.
I övrigt har små buggar åtgärdats och spelet har fått stabilitetsförbättringar vilket förhoppningsvis leder till färre krascher. Många användare rapporterar dock om fortsatt dålig prestanda.
Här är nattens uppdatering:
Adjusted the score calculation in Casual, Competitive, and Wingman to exclude knife and utility damage
Fixed 3rd person weapon angles to fully incorporate recoil
Fixed missing cascade shadows on some community maps
Fixed the Armory weapon preview having extra models
Network jitter graphs now have a number in the upper right hand corner that gives the scale of the graph
Fixed some cases where shell casings could render as an error model
Various stability fixes