×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

CS-profilerna analyserar CS-lagg: "Borde inte vara såhär"

1
Att CS2 får kritik är inget nytt, men nu tar CS2-profilerna fram bevis på varför spelet känns sämre än CS:GO.
CS2 har nu varit tillgängligt i strax över ett år och anses nu, av många, vara betydligt bättre än vid spelets lansering. Ändå tycker spelarna att CS2 känns klumpigt och långsamt. Complexity Gaming-spelaren Ricky "floppy" Kemery skrev tidigare i veckan ett inlägg på X om att spelet har en fördröjning från när man skjuter till när skottet når motståndaren. Nu har även CS-optimiseraren fREQUENCY analyserat problemet genom att kolla på alla Counter-Strike versioner. Deras slutsats: CS2 har en inbyggd fördröjning som förstör upplevelsen.

"Gjorde lite tester under spelarpausen, känns spelet samma för er? Känns som att det finns en fördröjning mellan headshot-animationen och att kroppen faller. Subtick eller något. Stabilt internet, bra ping. Borde inte kännas såhär", skriver CS-proffset floppy.

Då svarade den välkända CS-optimiseraren fREQUENCY, känd för att optimisera proffsspelares datorer, med en video där han jämför de olika Counter-Strike-versionerna. Från videon är det tydligt att CS2 har en fördröjning från när man klickar för att skjuta tills att skottet faktiskt träffar motståndaren, vilket tidigare Counter-Strike versioner saknar:

"I CS:GO så börjar kroppen falla och killfeeden dyker upp i exakt samma tidspunkt. I CS2 så tar det ett tag innan spelet ger respons.", skriver fREQUENCY i videon.

Se videon där CS-versionerna jämförs:


Artikelbild: João Ferreira/PGL och Pressbild/Valve
Videokälla: Valve

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..