Nästa karta var Inferno, där Cloud9 fick en bra start och tog ledningen med 4-0 innan SK tog sig in i matchen. och hans lagkamrater plockade tre rundor i rad, 3-4, innan Cloud9 åter kunde vända på steken. När halvtidssignalen löd ledde Cloud9 med 9-6, en siffra de ökade in på andra halvan genom att vinna kartans andra pistolrunda. SK gjorde allt i sin makt för att vinna tillbaka rundor, men bland annat fyra snabba från hjälpte Cloud9 att stänga kartan med 16-9.
Det blev inte särskiljt mycket mer action i matchen därefter, vilket var finalen i det lägre slutspelsträdet där ställdes mot . Serien började på Liquids kartval, Mirage, där Heroic säkrade den första pistolrundan. Tyvärr kunde de inte bygga vidare på pistolvinsten då Liquid snabbt tog över matchen med sina Deagles. och skapade en 2vs2-situation som de kom ut levande ur. Vid halvtid ledde den nordamerikanska sidan med 8-7, vilket innebar att Heroic fortfarande hade en chans. Liquid säkrade den andra pistolrundan och tog ytterligare två rundor innan Heroic fick chansen att plocka sin första runda under halvans gång. och hans mannar säkrade därefter fem rundor i rad för att nå matchpunkt, men innan de hann stänga kartan gjorde ett djärvt försök att rädda sitt lag genom att ta ner tre spelare i en 1vs4-situation. Tyvärr var det inte nog och Liquid stängde kartan med 16-9.
Heroics kartval gick långt ifrån planerat för det danska laget då Liquid rullade på redan från start på Train. De ledde med 8-0 innan och hans lagkamrater kunde säkra sin första runda, detta efter att Hansen inte bara ace:at utan detta på en 1vs2-situation efter plantad bomb. Hansen gjorde en stark insatts som dessvärre inte belönade sig under resterande del av halvan då Liquid stängde den med dominerande 14-1. Det fanns inte mycket danskarna kunde göra och Liquid tog snabbt de två sista rundorna in på andra halvan för att stänga kartan med 16-1. Detta innebär att Liquid kommer att ställas mot SK Gaming i den avgörande matchen och finalen kommer garanterat att bli mellan två nordamerikanska lag.