Streamingjätten Twitch meddelade under gårdagen att bolaget testar en ny typ av annonser på plattformen. De nya annonserna ska, till skillnad från nuvarande annonser, inte ha en lika stor och negativ inverkan på tittarupplevelsen.
Stream Display Ads, som Twitch valt att kalla sin nya typ av annonser, kommer att visas vid sidan av video-innehållet istället för ovanför. Annonserna är inbyggda i själva Twitch-spelaren vilket gör att tittaren kan fortsätta se och höra innehållet på streamen trots att annonsen visas.
Enligt Twitch testar man dessa annonser som ett svar på användarnas feedback om att dagens annonser stör tittarupplevelsen för mycket.
Det är ännu inte känt hur länge Twitch kommer att genomföra testet, men faller det väl ut kan Stream Display Ads bli en integrerad del av plattformen framöver.
Stream Display Ads, som Twitch valt att kalla sin nya typ av annonser, kommer att visas vid sidan av video-innehållet istället för ovanför. Annonserna är inbyggda i själva Twitch-spelaren vilket gör att tittaren kan fortsätta se och höra innehållet på streamen trots att annonsen visas.
Enligt Twitch testar man dessa annonser som ett svar på användarnas feedback om att dagens annonser stör tittarupplevelsen för mycket.
Det är ännu inte känt hur länge Twitch kommer att genomföra testet, men faller det väl ut kan Stream Display Ads bli en integrerad del av plattformen framöver.