League of Legends-ikonen Lee "Faker" Sang-hyeok lånar ut sitt ansikte till en god sak. Tillsammans med McDonald's i Sydkorea lanserar T1-stjärnan nu "Lucky Burger" för att samla in pengar till sjuka barn.
Kampanjen startar den 26 december och innebär att en del av intäkterna från varje såld burgare oavkortat går till Ronald McDonald House Charities. I den nylanserade reklamfilmen syns en nöjd världsmästare avnjuta burgaren följt av den klassiska jingeln i hans egna röst.
Att esportprofiler syns i matsammanhang är dock inget nytt fenomen. Här på hemmaplan banade Ninjas in Pyjamas väg för trenden när de fick komponera sin egen "McNiP" på den svenska menyn redan 2013. Även fick en egen McHeatoN.
Kampanjen startar den 26 december och innebär att en del av intäkterna från varje såld burgare oavkortat går till Ronald McDonald House Charities. I den nylanserade reklamfilmen syns en nöjd världsmästare avnjuta burgaren följt av den klassiska jingeln i hans egna röst.
Att esportprofiler syns i matsammanhang är dock inget nytt fenomen. Här på hemmaplan banade Ninjas in Pyjamas väg för trenden när de fick komponera sin egen "McNiP" på den svenska menyn redan 2013. Även fick en egen McHeatoN.
기다리던 행운이 온다!
— 맥도날드(McDonald's) (@KOR_McDonalds) December 18, 2025
맛있게 먹기만 해도 기부가 되는
세상 가장 맛있는 기부, 행운버거®
12월 26일!
내일부터 맥도날드에서 만나보세요✨ pic.twitter.com/uh0SHaiWIa






