Riots egna koncept "Ask Riot" har blivit mer och mer populärt och man släpper allt oftare svar på communityts frågor och funderingar. Förra gången handlade det bland annat om Championship Rivens återkomst inför Worlds och hur det är att hantera toxic spelare. Veckan innan tog man upp ett ganska omtalat ämne i form av tankarna om att implementera en voice chat i spelet. Den här veckan tar man bland annat upp Urgot, poängsystemet för Mastery Champion och tankarna om League of Legends framtid.
Kommer man komma till en punkt där League of Legends är "klart"?
En av huvudfrågorna i veckans "Ask Riot" är om spelets framtid och om det någonsin kommer att komma till en punkt där man helt enkelt slutar uppdatera spelet. Greg Street, mer känd under nicket "Ghostcrawler", är spelets designchef och säger bland annat följande i sitt svar:
Kommer man komma till en punkt där League of Legends är "klart"?
En av huvudfrågorna i veckans "Ask Riot" är om spelets framtid och om det någonsin kommer att komma till en punkt där man helt enkelt slutar uppdatera spelet. Greg Street, mer känd under nicket "Ghostcrawler", är spelets designchef och säger bland annat följande i sitt svar:
Aspirationally, we operate as if League design is something we can theoretically finish. Realistically, that probably won’t happen within the lifespan of the game for a couple of reasons I’ll go into below. However, when we treat the design as something we can finish, we hope that helps us make decisions that zero in on great design instead of just bouncing around arbitrarily.Han trycker även mycket på vikten att utveckla champions:
If a champion starts to feel like it uses old mechanics or can’t compete with more recent champions and all of their flashy movement abilities and 3-hit passives, we look at them for an update.För den som vill veta mer och ta del av hela veckans nya Ask Riot, går det bra att kika in här.