1
Hjälp med bygga en dator för ~6k
Postat av Låst konto 146056 den 24 December 2010, 22:05
20 kommentarer · 339 träffar
Tjenare och godjul alla här på Fragbite:)
Jo det är så att jag i julklapp fick en lapp med något rim som passade med "bygg din egen dator"
Så måste nu in på komplett eller dylikt och bygga en som jag kommer
ha under en tid:) priset får inte överstiga 6 tusen och har ett par saker som jag vill kunna göra på den (som är ett måste)
* Redigera i Vegas/After Effects utan 3h+ renderings tid.. och hängningar i programmen
* Klara av spel såsom Bad company och kanske black ops på medel 3D inställningar
* Relativt tyst dator , inte ett tröskverk dvs :p
* 0 - 6000:-
Skall altså bygga ihop en med de delar som jag vill ha
och behöver hjälp med främst Processor och Grafikkort
vilket man tjänar mest för pengarna :)
All hjälp, tips och tankar om att bygga den bästa datorn till ovanstående bruk uppskattas:)
Behöver som sagt bara nödvändigaste sakerna och ett OS kan jag installera själv dvs vill helst inte ha något inkluderat :)
Så, är det någon som har lust att hjälpa mig med detta så vore det väldigt snällt:)
Tackar på förhand och hoppas alla fick en god jul
/ Joakim
Jo det är så att jag i julklapp fick en lapp med något rim som passade med "bygg din egen dator"
Så måste nu in på komplett eller dylikt och bygga en som jag kommer
ha under en tid:) priset får inte överstiga 6 tusen och har ett par saker som jag vill kunna göra på den (som är ett måste)
* Redigera i Vegas/After Effects utan 3h+ renderings tid.. och hängningar i programmen
* Klara av spel såsom Bad company och kanske black ops på medel 3D inställningar
* Relativt tyst dator , inte ett tröskverk dvs :p
* 0 - 6000:-
Skall altså bygga ihop en med de delar som jag vill ha
och behöver hjälp med främst Processor och Grafikkort
vilket man tjänar mest för pengarna :)
All hjälp, tips och tankar om att bygga den bästa datorn till ovanstående bruk uppskattas:)
Behöver som sagt bara nödvändigaste sakerna och ett OS kan jag installera själv dvs vill helst inte ha något inkluderat :)
Så, är det någon som har lust att hjälpa mig med detta så vore det väldigt snällt:)
Tackar på förhand och hoppas alla fick en god jul
/ Joakim