Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Andra ljud sänks pga tex Steam/TS3 QPAD-QH90

Postat av BARK1 den 7 Mars 2016, 00:43
10 kommentarer · 584 träffar
Hejsan. Som rubriken lyder så sänks ljud på min dator om jag tex får ett pm på steam. Om jag till exempel sitter i ett game eller så och någon skriver på steam/pratar i teamspeak så sänks ljudet i cs för några sekunder för att sedan höjas igen. Mitt cs ljud får även mitt spotify ljud att sänkas mm.Har prövat att googla men hittar inget som riktigt fungerar.

Jag använder mig utav ett QPAD-QH90 som är nyköpt. Värt att nämna är också att detta problemet har aldrig uppstått när jag använt mig utav usb-headset utan enbart när jag använder headset/högtalare av motsatsen (vet inte namnet på sladden xD) Så jag kan själv dra en chansning om att det är något med mitt ljudkort(?) Har kollat så det inte finns några missade uppdateringar osv men fanns inget. Har även testat att fixa vissa plugins för teamspeak utan någon större framgång då det som sagt inte bara är teamspeak som gör att ljudet dalar. Är ej jätte kunnig inom området heller så svårt för mig att hitta en lösning när google sviker.

Tacksam för svar.

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..