Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fel på BENQ skärm?

Postat av NAWNO den 14 Mars 2013, 02:02
3 kommentarer · 191 träffar
Hejsan, jag undrar om det är fel på min skärm, eller om jag har fel inställningar?

Jag har black equalizer PÅ, vilket vad jag förstått ska göra så att MÖRKA Spot blir LJUSA och LJUSA spot (t ex när nån slänger flash) ska bli mörkare?

Hur som helst, detta är vad som händer.

Om jag går in på en hemsida som har en SVART bakgrund, och t ex vit text. Så blir HELA skärmen nästan helt svart och det är nästintill OMÖJLIGT att läsa texten? Ska det vara såhär? Borde det inte vara tvärtom, att det ska bli ljusare?

Samma sak händer om jag kollar på en film på datorn. Sätter jag på fullscreen och det är en scen i ett sovrum med en liten lampa tänd bara, så mörkar min skärm ner totalt, så det är nästan kolsvart? Ska det verkligen vara såhär? Är det inte tvärtom det ska fungera?

Snälla HJÄLP MIG! Vill veta om jag ska klaga på skärmen och få en ny, eller om jag bara ställt in skärmen "fel" ?

Vill ju gärna utnyttja Black equalizer som sagt. Och undrar om den ska göra såhär? Och vad som är bra med den.

Har för övrigt denna skärm: Benq XL2420T

http://www.prisjakt.nu/produkt .php?p=997160

Tacksam för svar!

.::EDIT::.

Har nu även provat stänga av BLACK EQ, men det blir fortfarande samma sak, så är uppenbarligen inte det? Vad kan det vara?

Sen undrar jag.. Varför är det många inst. på skärmen jag INTE kan ändra, de är liksom "gråa" går inte att välja de? Hur kommer jag åt de? Eller är det saker jag endast kan ändra i NVIDIA?

Är Black equalizer bra?

7 personer har röstat

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..