HEJ på er alla glada FREGGBAJTARE.
Är fruktansvärt sugen på att köpa mig ett såkallat mekaniskt tangentbord, men eftersom det kommer kosta skjortan vill jag köpa rätt och inte fel. Så vilket är egentligen most bang for the buck?
Har riktat in mig på
http://www.webhallen.com/se-sv /hardvara/132953-qpad_mk-80_pr o_gaming_mechanical_keyboard / men sen finns det ju black widow och mk-85 för 200 spänn mer och en hel del annat. Mina enda krav är egentligen att det ska lysa och att det ska finnas ljud/usb uttag på själva tangentbord.
Några rekommendationer? TACK PÅ FÖRHAND
Kör på Ducky, CM Quickfire Rapid, Filco, t.ex
Steelseries kan ta sig i baken då det bara är p14noobs som köper det med deras barnbidrag.
Skrivet med min iPhone
Jag själv använder quick fire rapid och är väldigt nöjd! Jag stör mig dock på att de två lampor som finns lyser så mycket!
Blir typ bländad om jag slår av windows-knappen! :D Måste googla lite på det. :)
Kanske kan vara något? Kolla på inet, Ducky eller Cooler Master sen får du hitta ett som passar dig. Röda brytare brukar uppskattas mest så om du inte vet hur dom känns så ta ett med röda imo.
Skönaste tangentbordet jag någonsin haft
Cherry red låter visst när man skriver, du kan ju knappast säga att det löser princip ingenting.
Själv har jag varken Steelseries eller Razer, däremot haft bägge. Nu har jag Qpad 85MK. Det funkar alldeles utmärkt
Köp absolut inte mk-80 innan du testat om du gillar blå brytare, de klickar utav bara fan och det låter i hela huset på natten! Däremot är det härligt att skriva på, men jag tycker ärligt talat att mk-50 som inte låter är ännu skönare att skriva på!
Ett mk-85 har jag inte testat, men det skall inte klicka som mk-80. Be att få testa t-borden i butik innan du köper något. De kostar ju ändå en del! :)
köp ett sånt!
De flesta som spelar gillar blåa eller röda switchar.
Vill du ha ett bord som nästan är identiskt så köp CM Quickfire rapid, det ska vara tillverkat av samma OEM.
#32 Känslan i switcharna kan variera kraftigt beroende på om dom är plate-mounted, vad för typ av plast keycapsen är gjorda utav och hur högt och lågt tangenterna sitter osv. Så 2 tangentbord med blåa Cherry MX kan kännas väldigt olika.
Någon som har någon feedback om detta?
Lutar mot ett Blackwidow ultimate .. kanske 2013 elite varianten
Skrivet med min Android-mobil
Jag vet ingeting om dina kunskaper men du känns som ännu en "Allt razer har gjort är plastigt och dåligt" utan att kunna sätta på fingret på vad som inte är bra. Men vad vet jag :)
Men du får såklart köpa vad du vill. Vill du ha lysande knappar, 20 extraknappar som ingen använder och diverse skit som inte ska vara på ett tangentbord så visst. Försöker bara få dig till att köpa ett tangentbord som du blir nöjd med som inte går sönder efter en månad.
Kan rekommendera Ducky shine, det har lysande knappar, integrerade mediaknappar osv.
#0 Varför måste det lysa? :/
-> http://www.maxfps.se/product_v iew.aspx?productid=5676
haft ett tag, var la helt ok bara det att min vänstra alt+ctrl gick sönder efter jag drog in och ut usb, så skickade in det och fick ett helt nytt.
Ledsen för att du köpt ett dåligt tangentbord?
Skrivet med min Android-mobil
Jävla plastskit.
Lyssna på #1 eller köp ett 6GV2, skönaste som jag har provat hittills. Har både MK85 & Blackwidow liggandes, jävla pruttangentbord båda två.
Skrivet med min iPhone
http://www.maxfps.se/product_v iew.aspx?productid=5365
Det enda negativa i min mening är LED belysningen... Alldeles för ljusstarka, samt är det blått(på min version iaf, kanske finns fler) vilket stör ögonen mycket mer än tex rött ljus.
Men jag använder alla uttag som sitter på tagentbordet så skulle inte ha tagit det andra om jag hade kunnat.. Jag har helt enkelt bara LED'sen avstängda :)
Detta ska du ha. Jag har provat i stort sätt alla mekaniska som är värda att prova och detta är det som är bäst.
annars om du vill ha p12 tangentbord delux så kör på
http://www.netonnet.se/art/dat or/gaming/comp/tangentbordstan dard/steelseries-apex/182933.5 628 /
ca. 680kr (kostar 1449kr @ maxfps)
har ducky själv, finns inget som kommer ens i närheten.
Överlag är alla mekaniska tangentbord betydligt bättre allt annat du testat tidigare, men för den skull behöver man ju inte ta första bästa.