Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag har just nu ett Steelseries Siberia v2 och tycker att det är riktigt nice, vet inte vad det kostar vann det på en turnering men tror runt en 500kr. Ljudest "isoleras" riktigt bra och man hört inte om någon står bakom en och pratar micen är fin och sladden är helt ok bara det att det är sånna där man pluggar igen och inte en hel lång.
#9 Grym isolering, blir dock väldigt varmt när man haft på dem och de är inget headset som du "glömmer bort" enligt min erfarenhet. men mkt bra mic och ljud
Fråga vartsomhelst förutom på Fragbite där alla Steelseries fanboys lurkar. Sweclockers medlemmarna kan sin sak, fråga där istället. Kommer själv aldrig investera i ett till headset från Steelseries.
#17 Använder själv headset från Corsairs 'Vengeance' serie, i detta fall Corsair Vengeance 1300 som är gjort för att användas till ett dedikerat ljudkort, annars finns det USB som då heter '1500' och trådlöst som kallas för '2000'.
Andra headsets som jag rekommenderar är Turtle Beach, Tritton och Sennheiser, kvalitémärken som inte bara går efter utséende som Steelseries.
Logitech G35
7.1 ljud
jag hör inte om någon står och pratar precis bredvid mig
micen är ljud isolerad (tar inte upp massa skit ljud)
sitter riktigt skönt, första veckan/3 dagarna sitter det lite hårt mot öronen tyvärr men resten är skit bra.
Annars rekommenderar jag logitech G930 samma som G35 fast trådlöst eller Corsair vengeance 2000 trådlöst 7.1 och dom grejerna :P
Slösa inte pengarna på ett steelseries headset, jag själv har haft ett steelseries sibera v2 trötta på skiten efter 2 veckor, tycker allt är kass med dom.
#20 Jag har en liten fråga bara, jag antar att man behöver något speciellt ljudkort för att kunna bruka 7.1 ljud. Har du någon aning om vad det kan vara för kort? Jag tror jag har Realtek High Definition Audio eller något.
#32 Köp inte siberia v2. Visst, det är värt pengarna för så billigt, men det är för mainstream att ha dom.
Det finns bättre ljud och mikrofon för bättre pengar. Samt mycket skönare.
Ta och köp Logitech G35, sköna, billiga (finns för under 1000) och suverän mikrofon!
Bra ljud osv.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#0 G35.
Skrivet med min iPhone
Edit: Kan lägga till att när du har dom på dig är det som att ha på sig hörselkåpor. Ser väldigt obekväma ut men det är dom inte.
#16 okej nice ska spana in det!
Andra headsets som jag rekommenderar är Turtle Beach, Tritton och Sennheiser, kvalitémärken som inte bara går efter utséende som Steelseries.
7.1 ljud
jag hör inte om någon står och pratar precis bredvid mig
micen är ljud isolerad (tar inte upp massa skit ljud)
sitter riktigt skönt, första veckan/3 dagarna sitter det lite hårt mot öronen tyvärr men resten är skit bra.
Annars rekommenderar jag logitech G930 samma som G35 fast trådlöst eller Corsair vengeance 2000 trådlöst 7.1 och dom grejerna :P
Slösa inte pengarna på ett steelseries headset, jag själv har haft ett steelseries sibera v2 trötta på skiten efter 2 veckor, tycker allt är kass med dom.
Betyg: 4/5 päron :>
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min Android-mobil
Grymt sjuk bra isolering, bästa mikrofonen också!
Det finns bättre ljud och mikrofon för bättre pengar. Samt mycket skönare.
Ta och köp Logitech G35, sköna, billiga (finns för under 1000) och suverän mikrofon!
Bra ljud osv.